لزوم تدوین موثرتر برای استراتژی سیستم‌ گرمایشی

انبوه سازان  معتقدند: استفاده از پکیج ها در صورت نصب صحیح و در محل مناسب هیچ گونه خطری به همراه ندارد و مزایای متعددی نیز دارد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، طی روزهای اخیر مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، موتورخانه مرکزی را به عنوان بهترین نوع سیستم گرمایشی در ساختمان‌ها از نظر مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مباحث سلامتی و ایمنی معرفی کرده و خواستار تدوین استراتژی سیستم‌های گرمایشی در انبوه‌سازی ایران شده اند. این در حالی است که انبوه سازان نیز معتقدند: استفاده از پکیج ها در صورت نصب صحیح و در محل مناسب هیچ گونه خطری به همراه ندارد و مزایای متعددی نیز دارد.

در همین رابطه عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور در گفت و گو با خبرنگار «صما» با تاکید بر اینکه پکیج به عنوان یک تکنولوژی قابل قبول در تمامی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد گفت: زمانی می توان خطرساز بودن پکیج برای ساکنان آپارتمان ها را تایید کرد که فاقد استانداردهای لازم باشد یا به درستی و با رعایت تمام اصول مربوطه در محل صحیح خود نصب نشده باشد.

 

عباسعلی نجار با بیان این مطلب افزود: در صورتی که پکیج به درستی کار گذاشته شود و همه موارد آن رعایت شده باشد، نسبت به موتورخانه مرکزی هزینه و مصرف انرژی کمتری به دنبال دارد و نیز فضای کمتری را اشغال می کند.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی موتورخانه مرکزی بیشتر در مجتمع های بزرگ ساختمانی مشتمل بر ده ها واحد پاسخگو است و توجیه اقتصادی دارد، اظهار داشت: در ساختمانی با واحدهای مسکونی محدود موتورخانه مرکزی کارآیی چندانی ندارد و نصب پکیج در این گونه ساختمان ها مناسبتر است. چون در هر واحدی به صورت مستقل امکان کنترل و تنظیم دمای آن وجود دارد.

 

این کارشناس سیستم های حرارتی و برودتی با اشاره به رضایت ساکنان از کاربرد پکیج در واحدهای مسکونی یادآور شد: درهنگام نصب پکیج، در صورت توجه به هدایت صحیح و خروج کامل مونوکسید کربن از دودکش و کسب اطمینان از جمع نشدن گاز حاصل از سوختن در داخل ساختمان، پکیج هیچ گونه خطری برای ساکنان ایجاد نمی کند.

 

رییس انجمن انبوه سازان استان سمنان همچنین در پاسخ به اینکه آیا در خصوص نحوه استفاده از سیستم های گرمایشی نیازمند دستورالعمل ها و قوانین جدید هستیم گفت: مبحث 19 مقررات ملی ساختمان به این مسائل پرداخته و بر این اساس تدوین دستورالعمل جدید در این زمینه ضروری به نظر نمی رسد، البته بهبود قوانین و تدوین دستورالعمل های موثرتر می تواند راه گشای چالش های موجود باشد.

 

وی با تاکید بر ضرورت  نظارت و کنترل صحیح بر اجرای قوانین موجود خاطرنشان کرد: در صورتی که قوانین موجود نیز به طور کامل اجرایی شوند ضعفی در این زمینه وجود ندارد و نهادهای ذی ربط از جمله سازمان نظام مهندسی باید بیشتر بر این مورد اعمال نظارت و کنترل کنند.

پایان پیام/.

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment