قیمت نمای فلزی ساختمان چه قدر است؟

انتخاب بهترین نما برای ساختمان یکی از مهمترین بخش‌های پروژه‌ی ساخت و ساز است. نمای دکوراتیو فلزی در مقایسه با سایر نماها ظاهری کاملا متفاوت به ساختمان می‌دهد، به طوری که ساختمان شما نسبت به سایر ساختمان‌های اطراف متفاوت و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.
به گزارش تاسیسات نیوز، با اینکه قیمت نمای فلزی بالا است، ولی با توجه به ویژگی‌های مثبت آن گزینه مقرون به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود. این روزها فلزات مختلفی برای نمای ساختمان به کار می‌روند و هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند.
از این رو شما باید هنگام بررسی، هزینه‌هایی مثل قیمت تیرآهن ۱۶، انواع ورق‌ها و میلگرد، قیمت نمای فلزی ساختمان را نیز در نظر بگیرید و بودجه آن را کنار بگذارید. ما در این مطلب عوامل موثر بر قیمت ورق را به اشتراک می‌گذاریم .
عوامل موثر بر قیمت نمای فلزی ساختمان
۱. نوع فلز
هنگام استفاده از فلز در نمای ساختمان، باید به نوع فلز دقت کنید. زیرا فلز می‌تواند در ظاهر ساختمان تاثیر زیادی داشته باشد. قیمت هر فلز متفاوت است، برخی از فلزات قیمت بالاتری دارند و همین موضوع ارزش نمای فلزی را افزایش می‌دهد. البته در انتخاب فلز برای اقلیم منطقه باید دقت کرد، زیرا ممکن است برخی از فلزات به دلیل تغییرات آب و هوایی خواص خود را از دست بدهند.
اگر به دنبال ارزان ترین نمای ساختمان هستید، پیشنهاد می‌شود به فکر کامپوزیت آلومینیوم و ورق گالوانیزه باشید. زیرا نمای ساختمان با ورق گالوانیزه نسبت به فلزات دیگر هزینه کمتری دارد. اما برای برخی از نماهای سه بعدی، زمان زیادی طول می‌کشد تا بتوانید آنها را عملیاتی کنید. در این صورت هزینه شما افزایش می‌یابد و به هر حال قیمت تمام شده بیشتر خواهد شد.
۲. نوع طراحی نما
نمای دکوراتیو فلزی در طرح‌ها و انواع مختلفی ساخته می‌شود. هر چه طراحی شما برای نما متمایزتر و منحصر به فردتر باشد، قطعا هزینه نمای فلزی بالاتر خواهد بود. زیرا جهت اجرای نمای خاص ساختمان، به مصالح مختلفی نیاز دارید. البته برخی تجهیزات برای نمای انتخابی در کشور موجود نیستند و همین مسئله باعث می‌شود تا هزینه نما به طور عجیبی افزایش یابد.
۳. متراژ نمای ساختمان
از دیگر عواملی که بر قیمت نمای فلزی ساختمان تاثیر می‌گذارد، مساحت نما است. هر چه نمای ساختمان بیشتر باشد، هزینه ساخت نیز بالا می‌رود. زیرا نمای فلزی بر اساس پانل‌های طراحی شده صورت می‌گیرد و ساختمان‌های بزرگ‌تر برای پوشش کامل به پانل‌های بیشتری نیاز دارند.
۴. نحوه اجرا کردن نما
ورق فلز به طور متفاوتی در ساختمان‌ها اعمال می‌شود و بسته به جنس فلز، روش اجرای مناسب را انتخاب می‌کنند. هر روش توسط تجهیزات و ابزار مخصوصی صورت می‌گیرد. هر چه روش انتخاب پیشرفته‌تر و نمای فلزی بهتر باشد، قیمت نمای ساختمان بالاتر خواهد بود.
انواع نمای فلزی ساختمان
حال بهتر است با انواع نمای فلزی ساختمان آشنا شوید تا راحت‌تر بتوانید نمای مناسب را برای خود انتخاب کنید:
۱. نمای ساختمان با استیل استنلس
فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل (که برخی به اشتباه آن را با نام فولاد ضد زنگ می‌شناسند) یکی از بهترین فلزات برای نمای ساختمان است که مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد. با توجه به دوام این فلز، بسیاری از کاربران نمای استیل را برای محافظت از ساختمان خود به کار می‌برند. این نما با ظاهری جذاب و مدرن، انتخاب ایده‌آلی برای ساختمان محسوب می‌شود. به خصوص برای کسانی که دوست دارند ساختمان‌شان متفاوت و خیره‌کننده به نظر برسد.
۲. نمای ساختمان با مس
مس یکی از زیباترین و منحصر به فردترین فلزات است. مس بر خلاف سایر فلزات، جذابیت بسیار خوبی به نمای ساختمان می‌بخشد و با تغییر رنگ، گزینه متفاوتی برای نمای ساختمان به شمار می‌رود. تقریبا همه افراد از مشکل اکسیداسیون فلز مس اطلاع دارند. ولی اکسیداسیون این فلز نه تنها باعث ایجاد مشکل نمی‌شود، بلکه زیبایی نمای ساختمان را نیز افزایش می‌دهد.
این فلز علاوه بر تغییر رنگ، ماندگاری خوبی دارد، در طول زمان آسیب نمی‌بیند و خورده نمی‌شود. همچنین با وزن کم و استحکام بالا، گزینه مناسبی برای نمای ساختمان های بزرگ به شمار می‌رود. این فلز سابقه‌ای طولانی در ساخت و ساز دارد و از دیرباز به عنوان نمای ویژه ساختمان‌ها استفاده می‌شد.
۳. نمای آلومینیوم
نمای آلومینیومی یکی از پرطرفدارترین نماها در فلزات مختلف است. آلومینیوم به دلیل وزن سبک و شکل‌پذیری ساده، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. این فلز خواص منحصر به فردی دارد و به راحتی در نمای ساختمان اعمال می‌شود. طراحان از آلومینیوم برای ایجاد نمای فلزی طرح دار و مشبک استفاده می‌کنند تا ظاهری متفاوت از ساختمان ایجاد کنند.
ساخت و سازقیمت نمای ساختماننمای ساختماننمای فلزی ساختمان
Comments (0)
Add Comment