قیمت خدمات مهندسی در کشور واقعی نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت خدمات مهندسی در کشور واقعی نیست و باید منطقی شود.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز مهندس سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم افزایش هزینه دریافت پروانه ساختمانی، گفت: بخشی از دلایل امضا فروشی مهندسان ساختمانی، پایین بودن کیفیت ساخت و ضعف نظارت، طراحی و اجرا برای این است که قیمت واقعی کار پرداخت نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  با بیان اینکه مهندسان از لحاظ مالی تامین نمی‌شوند، افزود: باید به سمتی برویم که قیمت‌ها واقعی‌سازی شوند، چرا که هزینه خدمات مهندسی در جاهای مختلف دنیا بین 5 تا 10 درصد است، در صورتی که در کشور ما هزینه این خدمات بین 2 تا 3 درصد است و باید این قیمت منطقی شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت ساختمان‌ها، مصالح ساختمانی و سایر هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند، اما این خدمات برای اینکه پایه آنها ضعیف و پایین بسته شده، افزایش خاصی ندارد و حداقل انتظار مهندسان فراهم نمی‌شود و از طرفی زمینه بروز برخی تخلفات فراهم می‌شود.

 

مهندس هاشمی اضافه کرد: برای جلوگیری از امضا فروشی و بالا بردن کیفیت ساخت‌ها باید از طرفی قیمت‌ها را واقعی کرده و از طرف دیگر با متخلفان به صورت جدی برخورد کنیم.

گفتنی است کمیسیون تلفیق بودجه سال 93 تصویب کرد که هزینه دریافت پروانه ساختمانی در شهرها و روستاها افزایش پیدا کند.

 پایان پیام/.

 

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment