قم صاحب پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه آب کشور می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران در قم احداث خواهد شد اظهار کرد: در اجرای این پروژه از پیمانکار قوی بین‌المللی بهره گرفته‌ایم که در مناقصه بین‌المللی برنده شده است.  

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  عبدالحمید توکلی بینا   در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب برگزار شد با اشاره به عملکرد این شرکت در عرصه‌های مختلف بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 110 کیلومتر توسعه شبکه آب و فاضلاب در قم انجام شده است.

 

وی همچنین از اتمام عملیات احداث مخازن مهر یک و دو با ظرفیت 40 هزار مترمکعب خبر داد و بیان کرد: مخازن مهر 1 و 2 با هدف تامین آب مورد نیاز منطقه پردیسان و پشتیبانی شبکه آب قم احداث شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به وام اخذ شده از بانک توسعه اسلامی بیان کرد: تاکنون 25 میلیون یورو در این بخش هزینه کرده‌ایم که شامل احداث 12 کیلومتر خط اصلی فاضلاب با 92 درصد پیشرفت فیزیکی، 5.6 کیلومتر خط انتقال فاضلاب با 100 درصد پیشرفت فیزیکی و راه‌اندازی تصفیه‌خانه مدول دوم جامع فاضلاب با ظرفیت 250 هزار نفر با 53 درصد پیشرفت فیزیکی بوده است.

 

*اجرای شبکه‌های فرعی فاضلاب در منطقه نیروگاه

 

وی افزود: عملیات اجرایی شبکه‌های فرعی فاضلاب نیز در بخش نیروگاه آغاز شده و عملیات اجرایی این پروژه 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

توکلی‌بینا با اشاره به روند پیشرفت پروژه‌هایی که از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی در دست اجرا است بیان کرد: تا پایان طرح رقمی بالغ بر 300 میلیارد تومان از بانک توسعه اسلامی تسهیلات دریافت می‌کنیم و این در شرایطی است که ما با مشکلات تحریم روبه رو بوده‌ایم.

 

 

وی ادامه داد: ماه گذشته نماینده بانک توسعه اسلامی که به ایران سفر کرده بود از پروژه‌های در دست اجرا بازدید کرد و وقتی که روند کار را دید متحیر شد و تصور نداشت با وجود این همه مشکلات روند کار چنین باشد.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران در قم احداث خواهد شد اظهار کرد: در اجرای این پروژه از پیمانکار قوی بین‌المللی بهره گرفته‌ایم که در مناقصه بین‌المللی برنده شده است.

 

وی از راه‌اندازی سامانه نرم افزاری جدید خدمات مشترکین از ابتدای خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 52 هزار درخواست در این سامانه ثبت شده است.

 

توکلی‌بینا بیان کرد: همچنین در سال جاری نسبت به نصب 12 هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب، تعویض 5 هزار فقره کنتور و نصب 200 کنتور هوشمند برای مشترکین پرمصرف اقدام کرده‌ایم.

 

*مطلوبیت بهداشتی آب قم 100 درصد است

 

وی با اشاره به انجام 56 هزار آزمون و آزمایش فیزیکی، شیمیایی و میکروبی و کلرسنجی از آب قم تاکید کرد: مطلوبیت بهداشتی آب قم 100 درصد است.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان کرد: همچنین در طول یک سال گذشته چهار شهر قنوات، کهک، دستجرد و سلفچگان تحویل آب و فاضلاب شهری شده و فعالیت‌هایی در این بخش صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا شب گذشته، 88 میلیون مترمکعب برای شهر قم آب تولید شده است و رشد مصرف آب نسبت به سال گذشته هشت درصد بوده است که رقم بسیار بالایی است.

 

توکلی بینا یادآور شد: 77 درصد این آب از طرح انتقال آب به قم و مابقی از چاه‌های سطح شهر و علی آباد تامین شده است.

 پایان پیام/.

 

 

تاسیسات، فاضلاب ، تصفیه خانه، آب ، نشست خبری
Comments (0)
Add Comment