قم به گاز رسید


به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در هفته دولت و با انجام پروژه های عمرانی و انرژی و صنعتی در استان های ایران، روستاهای قم از گاز بهره مند شدند.

غلامرضا فرجی در آیین بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستای قمرود در مسجد ولیعصر این روستا، اظهار داشت: در حال حاضر 52 روستای قم معادل 13 درصد از روستاهای این استان از نعمت گاز محروم هستند، که طبق برنامه ریزی های انجام شده حداکثر تا پایان سال 96 عملیات گاز رسانی به همه آنها به اتمام می رسد.

وی هزینه لازم برای گازرسانی به این تعداد روستا را بالغ بر 500 میلیارد ریال عنوان کرد، و افزود: تا پایان مدت زمان اعلام شده روستاهایی که سال امکان گاز رسانی به آنها وجود نداشته، گاز در آنها جریان پیدا می کند.

وی همچنین با اشاره به برخورداری 99 درصدی 6 شهر استان از گاز، تصریح کرد: به غیر از خیابان ها و کوچه های جدید و در حال احداث همه مناطق شهری استان دارای گاز هستند.

این مسوول همچنین با اشاره به پروژه گازرسانی به روستای قمرود به عنوان یکی از 221 پروژه آماده برای افتتاح در هفته دولت در قم، اعتبار آن را بالغ بر 20 میلیارد ریال عنوان کرد، و افزود: این پروژه از ظرفیت 620 انشعاب برخوردار است، ولی چیزی در حدود 700 مشترک پذیرش خواهند شد.

فرجی با بیان اینکه بر اساس بند ق تبصره 2 قانون برنامه و بودجه سال 93 و همچنین قانون تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بودجه خوب و کافی برای گازرسانی به روستاها اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: در آینده نزدیک کلنگ آغاز عملیات گاز رسانی به 6 روستای بخش سلفچگان با برآورد اولیه 25 میلیارد ریال زده خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتهفته دولتگاز
Comments (0)
Add Comment