قزوین؛ پایگاه انرژی های تجدیدپذیر در ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، جا افتادن انرژی های تجدیدپذیر در دنیا مسئله ای بوده است که در این چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و کشور ایران که پتانسیل بالایی در این نوع انرژی دارد، از این انرژی به خوبی استقبال کرده است.





مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در استان ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت ایجاد نیروگاه بادی وجود دارد و تاکنون ۳۰ مگاوات بهره‌برداری شده و ۳۵ مگاوات در حال احداث است.





سعید بهادیوندچگینی در جلسه بررسی احداث نیروگاه بادی از سوی سرمایه‌گذار خارجی اظهار کرد: در استان قزوین به‌دلیل موقعیت جغرافیایی شرایط بسیار خوبی در انرژی‌های نو داریم که با مشارکت بخش خصوصی برای فعال کردن آن اقدام کرده‌ایم.





وی افزود: با مشارکت بخش خصوصی تاکنون ۳۰ مگاوات انرژی بادی در تاکستان راه‌اندازی شده و در حال بهره‌برداری است و در ماه‌های آینده نیز ۶۵ مگاوات دیگر تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.





بهادیوند چگینی یادآورشد: با خرید تضمینی انرژی تولید شده در نیروگاه‌های بادی و خورشیدی انگیزه سرمایه‌گذاران برای ساخت نیروگاه بیشتر شده و شاهد استقبال متقاضیان ایرانی و خارجی برای ساخت نیروگاه در استان هستیم.





مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران برای ساخت نیروگاه تامین زمین به میزان مورد نیاز است که هرچند محدودیت زیادی در این بخش داریم اما این موضوع با همکاری استانداری و مسوولان جهاد کشاورزی تسهیل شده است.





وی اعلام کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان آماده همه‌گونه همکاری برای اجرای طرح‌های نیروگاهی با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و خرید برق تولید شده به مبلغ ۴۲۰ تومان برای هر مگاوات را در سال جاری پیش‌بینی کرده است.




منبع: دنیای اقتصاد






انتهای خبر

انرژیبادیتاسیساتتجدیدپذیر
Comments (0)
Add Comment