قبض های برق با تعرفه جدید از راه می رسند

  مشترکان خانگی در صورت عدم رعایت الگوهای مصرف باید 30 تا 50 هزار تومان هزینه مصرف برق پرداخت کنند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، همزمان با آغاز چراغ خاموش فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، متوسط قیمت برق خانوارهای ایرانی از ابتدای اسفند ماه سال جاری افزایشی حدود 25 درصدی را تجربه می‌کند به طوری که متوسط قیمت مصرف هر کیلووات ساعت برق از 43 به حدود 54 تومان افزایش یافته است.

 

علاوه بر افزایش قیمت برق، با مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت تدبیر و امید، عوارض هر کیلوات ساعت برق هم از سال آینده از 10 به 13 تومان افزایش یافته است به عبارت دیگر مشترکان خانگی باید به ازای مصرف هر کیلوات ساعت برق حدود 67 تا 68 تومان پرداخت کنند که باید یک هزینه مالیات بر ارزش افزوده را هم به آن اضافه کرد.

 

از این رو با به پایان رسیدن تعطیلات نوروز و روزهای پایانی فروردین ماه سال 93 به تدریج سر و کله قبوض نجومی برق هم پیدا می‌شود و مشترکان خانگی باید از هم اکنون بخشی از یارانه‌های نقدی خود را برای پرداخت صورتحساب های برقی به دولت کنار بگذارند.

 

در این بین با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال در اکثر خانه های ایرانی سنت ” خانه تکانی” شب عید هم کلید خورده است که این احیای این سنتی باستانی برای خانوارهای ایرانی افزایش قابل توجه بار مالی قبوض آب و برق را به همراه دارد.

 

در حال حاضر متوسط مصرف برق یک خانواده کوچک ایرانی در فصول سرد سال حدود 200 تا 250 کیلووات به ازای هر ماه است که برآوردهای انجام گرفته نشان می‌دهد که متوسط مصرف برق کشور در روزهای پایانی سال و با آغاز خانه تکانی منازل با افزایش قابل توجه‌ای روبرو می‌شود.

 

این در حالی است که آمارهای رسمی وزارت نیرو حاکی از آن است که متوسط مصرف برق ایران از اواسط اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز خانه تکانی منازل بین 2000 تا 2500 مگاوات در مقایسه با مدت مشابه سال 91 افزایش و به بیش از 32 هزار مگاوات رسیده است.

پایان پیام/.

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment