فوجیتسو کولر شخصی می‌سازد

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: شرکت فوجیتسو با تکیه بر تجربه و تخصص خود دست به تولید دستگاه تهویه مطبوع شخصی زده است؛ وسیله‌ای کوچک با قابلیت اثر خنک‌کنندگی که در قسمت گردن قرار می‌گیرد.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از کولینگ پست این وسیله که «کومودو» نام دارد، در واقع یک دستگاه خنک‌کننده است که در دور گردن قرار می‌گیرد و شامل سه قسمت اعم از بخش گردنی، باتری و بخش دیگر در ناحیه کمر است. عملکرد این وسیله به این صورت است که با خنک کردن جریان خون از طریق شریان کاروتید، دمای بدن را کاهش می‌دهد. مکانیسم خنک‌سازی این وسیله به این صورت است که با انتقال گرما به کیت حرارتی آب خنک که در ناحیه کمر قرار گرفته است، انجام می‌شود. این طراحی به نحوی است که حتی در دمای بیش از ۳۵ درجه سانتی‌گراد نیز، اثر خنک‌کنندگی خود را دارد.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی از تولید این وسیله عمدتا برای افرادی است که در محیط‌های بیرونی و در معرض آفتاب شدید یا در محل‌های فاقد سیستم تهویه مطبوع کار می‌کنند.
وزن این وسیله که در گردن قرار می‌گیرد، حدود ۱۷۰ گرم و وزن قسمت رادیاتور و باطری آن حدود ۸۴۰ گرم است. این وسیله با بهره‌مندی از باتری لیتیوم یونی قابل شارژ، امکان خنک‌سازی بدن بین ۲ تا ۴ ساعت را دارد. زمان مورد نیاز برای شارژ کامل این وسیله نیز حدود ۳ ساعت است.
تهویه مطبوعفوجیتسوکولر
Comments (0)
Add Comment