فوت یک مادر و فرزند ۱۲ ساله‌اش براثر انفجار ترقه‌های دست ساز

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از فوت یک مادر و نوجوان ۱۲ ساله براثر انفجار ترقه های دست ساز در یکی از منازل مسکونی شهر اصفهان تنها یک روز پیش از چهارشنبه آخر سال خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سرهنگ” جهانگیر کریمی” بیان کرد: در حالی که یک روز بیشتر به چهارشنبه آخر سال باقی نمانده ساعتی پیش ماموران کلانتری ۲۰ ملک شهر فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از یک مورد انفجار منزلی در این منطقه مطلع و بلافاصله به همراه نیروهای امدادی، اورژانس و آتش نشانی در محل حضور یافتند.
وی افزود: متاسفانه در این حادثه مادر خانواده به همراه فرزند ۱۲ ساله اش براثر سوختگی شدید جان باختند و یک کودک ۹ ساله نیز برای مداوا به بیمارستان منتقل شد که حال عمومی وی وخیم گزارش شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه حادثه مذکور بر اثر انفجار ترقه های دست ساز رخ داده است گفت: علی رغم هشدارها و تذکرات فراوان در خصوص مراقبت خانواده ها نسبت به رفتارهای پرخطر فرزندان خود متاسفانه نوجوان این خانواده به دور از چشم والدین خود اقدام به نگهداری مواد محترقه دست ساز در منزل کرده بود که این مواد به دلیل گرمای اتاق منفجر شده و این حادثه ناگوار را رقم زد.
بنابراعلام پلیس، سرهنگ کریمی، ساخت و نگهداری مواد محترقه در منازل را بسیار خطرناک عنوان کرد و اظهار داشت: طبق اظهار نظر کارشناسان مربوطه تنها ۲۵۰ گرم مواد محترقه می تواند علاوه بر به وجود آوردن انفجار مهیب و تخریب کامل یک ساختمان، منجر به شکسته شدن شیشه ساختمان های مجاور نیز شود.
این مقام انتظامی، با هشدار به تولید کنندگان و فروشندگان مواد محترقه آنان را مسببان اصلی این گونه حوادث برشمرد و اظهار داشت: این افراد قطعاً تحت پیگرد پلیس و دستگاه قضائی قرار خواهند گرفت و قطعاً به سزای اعمالشان می رسند.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس اصفهان گفت: یک بار دیگر به خانواده ها هشدار می دهیم که مراقب رفتارهای پرخطر فرزندان خود بوده  و با آگاهسازی آنها جلوی وقوع این گونه حوادث را بگیرند.
سرهنگ کریمی، در خاتمه از شهروندان خواست گزارش های خود از محل های تولید، مواد محترقه و فعالیت افراد در زمینه تولید،  توزیع و فروش مواد محترقه را به شماره تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و با افراد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.
اصفهانمرگ و میرچهارشنبه آخرسال
Comments (0)
Add Comment