فناوری جدید برای تحویل غذا + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، Amazon.com برای اولین بار فناوری جدیدی را برای ارتش ایالات متحده کشف کرده است که وعده های غذایی آماده را بدون نیاز به یخچال تولید کند.

 

 

 

تحویل غذا در بخش خدمات AmazonFresh شرکت انجام می شود که پیش از این خواروبار را به دست مشتریان می رسانده است.

 

 

بزرگ ترین فروشگاه آنلاین جهان در مورد فروش وعده های غذایی آماده مثل کباب گوشت و بشقاب سبزیجات به نتایج مثبتی رسیده است.

 

 

 

نگهداری و حمل غذاها ساده است، چون نیازی به یخچال ندارد و در مقایسه با غذاهایی که از رستوران ها سفارش داده می شوند بسیار ارزان عرضه می شوند.

 

 

اگر فناوری لبه برش غذایی به نتیجه برسد و آمازون آن را در مقیاس کلان اجرا کند، گام مهمی در جهت جلب مشتریان بیشتر برای مواد غذایی برداشته خواهد شد.

 

 

تکنولوژی آماده سازی غذای پیشرفته به نام استریلزاسیون حرارتی به کمک ماکروویو یا MATS توسط محققان دانشگاه واشنگتون ابداع شده و توسط یک استارت آپ به نام 915 Labs در دنور کانادا به بازار عرضه شده است.

 

 

این روش شامل گذاشتن بسته های درزبندی شده غذا در آب تحت فشار و گرم کردن آنها با مایکروویو به مدت چند دقیقه است.

 

 

برحلاف روشهای فرآوری معمول، که بسته در پخت های تحت فشار به مدت یک ساعت گذاشته می شوند و باکتری ها و سایر مواد مغذی نیز از بین می روند، در این شیوه وعده های غذایی طعم و بافت طبیعی خود را حفظ می کنند. همچنین می توانند تا یک سال نگهداری شوند که این امر آنها را برای فروشگاه آمازون و مدل تحویل مواد غذایی از این دست مناسب می سازد.

 

 

 

 

یک شرکت مواد غذایی قصد دارد ماشین MATS را از 915 Labs خریداری کند؛ این ماشین قادر است 1800 بسته را در یک ساعت تولید کند. هدف شرکت، استفاده از ماشین در یک مرکزی نوآوری مواد غذایی جدید در شمال غربی آرکانزاس نزدیک ستادهای مرکزی وال مارت است.






انتهای خبر

برندتاسیساتغذا
Comments (0)
Add Comment