فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان گفت: فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی و آشنایی با حقوق شهروندی باید در بین دانش آموزان نهادینه شود و این آموزش را می توان از مدارس آغاز کرد.




مهندس عبدالرضا قاسمیان ، ضمن تبریک طلوع خورشید علم آموزی و دانش آموزی در ماه مهر آنرا فرصت مناسبی برای تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان و آموزش و پرورش در جهت ترویج اصول فنی و ایمنی دانست.




رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه ایمنی و آسایش حق تمام شهروندان است،افزود: مدرسه به عنوان خانه دوم کودکان و نوجوانان از مهمترین مکان هایی است که به واسطه آن و با یک برنامه ریزی منظم می توان مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی را به دانش آموزان آموزش داد و به علت سپری شدن بخش اعظم اوقات دانش آموزان در مدارس، این مکان نقش مهمی در رشد شخصیت و انتقال دانش و مهارت های زندگی به آنها دارد.




قاسمیان تصریح کرد: اکنون که فصل تلاش و کوشش در راه تعلیم و تربیت و پرورش دانش آموزان آغاز شده، لازم است با تلاش و ممارست و همفکری گام هایمان را در راستای آموزش و ارتقای فرهنگ جامعه راسخ تر نماییم و از طریق آشناکردن آنها با حقوق و مسئولیت هایشان در مدارس به جامعه ای پایدار دست یابیم؛ در واقع دانش آموزان به واسطه آموزش هایی که از طریق نظام آموزشی و مدارس در زمینه حقوق خود به عنوان یک انسان در جامعه و بطور خاص به عنوان یک شهروند دریافت می کنند به فردی مستقل که دارای حس مسئولیت های اخلاقی و اجتماعی رشد یافته ای باشد تبدیل می شوند و عضو سودمندی برای جامعه می گردند. به همین دلیل آشنا شدن با این حقوق و ضرورت آموزش آنها به شهروندان، مزایای زیادی می تواند داشته باشد.




وی با بیان اینکه تجربه موفق همیار پلیس نشان داده آموزش کودکان زمینه ساز تغییر سبک و دیدگاه خانواده و جامعه می باشد، ادامه داد: ضروری است با درگیرنمودن ذهن خلاق دانش آموزان در حقوق اجتماعی، رعایت موارد ایمنی در نگهداری و بکارگیری آنها در ساختمان ها جامعه ای ایمن تر داشته باشیم تا دانش آموزان با اطمینان خاطر خلاقیت های خود را شکوفا کنند و به علم آموزی بپردازند. فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی و آشنایی با حقوق شهروندی باید در بین دانش آموزان نهادینه شود و این آموزش را می توان از مدارس آغاز کرد.




قاسمیان با بیان اینکه دخیل نمودن کودکان و واگذاری مسئولیت به آنها در زندگی شهروندی، آنان را نسبت به شهر و جامعه حساس تر بار می آورد و حس تعلقشان را به محیط زندگی بر می انگیزاند، تصریح کرد: از اینرو لازم است در آموزش های شهروندی به نقش پررنگ دانش آموزان توجه داشته باشیم زیرا پایه گذار فرهنگ آینده جامعه می باشند.




رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به اتفاق ناگوار زلزله رودبار در سال 69 و خسارت های آن ضمن تاکید به مسئولیت مهندسین در مقاوم سازی و رعایت اصول صحیح ساخت و ساز، خاطرنشان کرد: آموزش شهروندان جهت مقابله با بحران ها می تواند از خسارات احتمالی آن جلوگیری کند لذا آموزش این موارد به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا شهروندانی مسئول، مشارکت کنندگانی فعال در امور زندگی اجتماعی و فرهنگی و افرادی متکی به خود و قابل اعتماد پرورش یابند که ترویج دهنده فرهنگ در بطن جامعه باشند، فرهنگی که از مدرسه آغاز و به خانواده و سپس به جامعه تسری می یابد.




وی در ادامه از برگزاری برنامه های مشترک با آموزش و پرورش در راستای فرهنگ سازی و آموزش حقوق شهروندی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این تعامل دو سویه راهگشا و زمینه ساز رشد شهر و جامعه باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتفرهنگ سازیمدرسهمقررات ملی
Comments (0)
Add Comment