فرار مالیاتی ۵ هزار بنگاه املاک غیرمجاز در پایتخت 

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات با تاکید بر اینکه ثبت رسمی معاملات خریدوفروش و اخذ کد رهگیری برای معاملات ضروری است از فعالیت بیش از ۵ هزار بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، یاسر دستمالچیان درخصوص اخباری مبنی بر وجود ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران گفت: به تازگی اعلام شده که ۱۲ هزار بنگاه مشاور املاک مجاز و ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که این آمار در خصوص غیرمجازها چندان با واقعیت منطبق نیست.
این مسئول افزود: طبق اعلام اتحادیه مشاوران املاک در سال گذشته هزار و ۲۰۰ بنگاه مشاور املاک در سطح شهر تهران وجود داشته، در حالی که طبق بررسی‌ها در شهر تهران بیش از ۵ هزار بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در حال فعالیت است.
وی بر ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و همچنین اجاره تاکید کرد و گفت: برخی به خلاف نسبت به کدفروشی در پیشوا، قرچک و ورامین اقدام کرده‌‌اند که باید به این قبیل فعالیت‌‌های خلاف قانون و غیرمجاز پایان دهند.
دستمالچیان افزود: طبق آمارها بیش از ۵ هزار بنگاه مشاوره املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که در استان تهران این رقم بسیار بیشتر ثبت شده و یکی از مشکلات  این تعداد از غیرمجازها، فرار مالیاتی گسترده‌‌ای است که در این حوزه شکل گرفته است. بنابراین آمادگی داریم تا در طرح مشترکی با سازمان امور مالیاتی نسبت به برخورد با واحدهای غیرمجاز اقداماتی را انجام بدهیم.
آژانس املاکبازار املاک و مستغلاتبنگاه املاک
Comments (0)
Add Comment