فراخوان ارسال ایده و طرح برای جشنواره «سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی»

زمان ارسال ایده‌ها و طرح‌های فناورانه به جشنواره «سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی» تا ۱۴ مهر تمدید شد ضمن آنکه زمان برگزاری آن از شهریور به مهرماه تغییر یافت.
به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهلت ارسال طرح‌ها و ایده‌ها در نخستین جشنواره سایبان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی با محوریت طراحی سایبان مزارع کشاورزی و گلخانه‌ها تا ۱۴ مهرماه تمدید شد و زمان برگزاری جشنواره نیز از ۱۹ شهریور به ۲۶ مهر تغییر کرد.
همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به جمع مشارکت کنندگان در این جشنواره افزوده شدند.
نخستین جشنواره “سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی”، با هدف جذب و حمایت از ایده‌ها، طرح‌های فناورانه و خلاق در حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی، در محل پارک علم و فناوری نیرو مستقر در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.
 جذب و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و خلاق در حوزه‌های سایبان در نمای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، سایه‌بان کولر آبی، کولر گازی و سایر تاسیسات برودتی و سایه‌بان در محل گذرهای عمومی، پارک‌ها، فضای سبز و نیز سایه‌بان خودروها از جمله محورهای این جشنواره است.
رویکردهای این جشنواره در جذب آثار، کارایی طرح، سبکی و مقاومت، سهولت در نصب و اجرا و بهره‌برداری، همچنین الگوبرداری از معماری ایرانی اسلامی، زیبایی بصری، سازگاری با محیط‌زیست و هماهنگی با المان‌های شهری، بهره‌مندی از مولفه‌های نوآورانه و خلاق نظیر مواد نوین، تکنیک‌های سایه‌سازی با سطح‌کمتر سایه‌بان و … است.
ارائه خدمات توانمندسازی، استقرار و اختصاص گرنت در راستای ساخت نمونه اولیه برای ایده‌های برتر، معرفی طرح‌ها و محصولات به ذی‌نفعان این حوزه، ارائه تسهیلات و پوشش ریسک تجاری‌سازی در راستای بازارسازی و بازاریابی برای طرح‌های برتر و جوایز ویژه و نفیس برای ایده‌ها و طرح‌های برتر اول تا سوم، از جمله مزایای حضور در این جشنواره است.
Comments (0)
Add Comment