فاضلاب های مقاوم در برابر زلزله در تهران

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از مواردی که در هنگام زلزله خیلی اهمیت دارد مقاومت تاسیساتی است که مهندسی و نظارت آن در زمان قبل از زلزله خیلی حیاتی است.



با انجام مطالعات لرزه‌نگاری در زمان طراحی پروژه‌های فاضلاب شهری و پوشش بتنی در مجاری حفاری و بررسی نقاط آسیب‌پذیر، خطوط اصلی فاضلاب در برابر بلایای طبیعی مانند زمین‌لرزه مقاوم هستند.



علی اصغر ریاضتی مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران با بیان این مطلب گفت: علاوه بر این موضوع، از سال‌های گذشته با پژوهش‌گاه بین‌المللی زلزله، قرارداد همکاری منعقد شده است.



او گفت: برخلاف این‌که در مواقع بروز زمین‌لرزه کم‌ترین خسارت‌ها به تاسیسات زیربنایی و سازه‌های مدفون نظیر فاضلاب، وارد می‌شود. اما همواره مطالعات لرزه‌نگاری در طراحی و اجرای پروژه‌های فاضلاب انجام می‌شود.



ریاضتی با اشاره به سوئیچ خطوط اصلی فاضلاب تهران در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله ادامه داد: درمواقع بروز بحران، با اجرای خطوط موازی با همکاری شهرداری مناطق مختلف تهران، سوئیچ خطوط را در برای جلوگیری از بروز آسیب به شبکه فاضلاب و سازه‌ها به انجام می‌رسانیم.



مدیر عامل فاضلاب تهران در خصوص اجرای شبکه فاضلاب در مناطق شمالی شهر تهران، عنوان کرد: در محدوده شمال شهر تهران، یک خط انتقال فاضلاب به عنوان خط سوئیج از تقاطع خیابان میرداماد-ولی عصر آغاز می‌شود و با عبور از خیابان‌های میرداماد و شریعتی، میدان کتابی، خیابان مجتبائی و خیابان خواجه عبدالله در نهایت به قطعه ٥ تونل فاضلاب شرق تهران متصل می‌شود. این خط، بخشی از خط انتقال فاضلاب غرب به شرق را در بر می گیرد.



او افزود: درمحدوده شمالی منتهی به خیابان شریعتی- میرداماد واقع در مناطق یک و ٣ شهرداری تهران، حدود هفت کیلومتر از خطوط فاضلاب به تونل شرق وارد می‌شود و برای این منظور عملیات لوله‌گذاری و مجراسازی در اندازه‌های ١٤٠٠، ١٦٠٠ و ١٧٠٠ میلی‌متر به انجام رسیده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبتاسیساتزلزلهفاضلاب
Comments (0)
Add Comment