فاجعه برای شرکت های مهندسین مشاور

شراره عبازاده، آرش شهابیان افزود: ازتعداد ۸۲۰ عضو جامعه مهندسان مشاور، برخی شرکت ها حتی توان پرداخت حق عضویت سالانه را در این مجموعه ندارند .

وی، ادامه داد: کاهش درآمد شرکت های مهندسی از یک سو و افزایش هزینه ها در پی افزایش پایه حقوق از سوی دیگر، شرکت ها را مجبور به تعدیل نیروکرده که در این راستا، برخی از مهندسین مشاور مهاجرت می کنند و برخی دیگر هم که توان مهاجرت ندارند تغییر شغل داده اند، درحالیکه این افراد، موتور توسعه کشور هستند.

شهابیان، با بیان اینکه بسیاری از پروژه های عمرانی توسط شرکت های مهندسی تکمیل و تحویل داده شده اما هنوز حق الزحمه آنها پرداخت نشده است،تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی و دارایی حق بیمه وارزش افزوده بابت حق الزحمه ای که هنوز وصول نشده، دریافت می کنند و باوجود این که شرایط اعلام شده، اما توجهی به این موضوع نمی شود .

عضو هیات مدیره جامعه مهندسان مشاورایران، ادامه داد: درحال حاضر هزاران پروژه نیمه تمام ساختمانی وجود دارد که نیاز به مهندسی مجدد دارند.

به گفته وی، بسیاری از پروژه های قدیمی که باید ارزیابی مجدد شوند تا اشتباهات این پروژه ها دوباره تکرارنشود برای مثال سدهایی که در پی تغییرات اقلیمی کشور نتوانستند آبگیری شوند ویا بسیاری از طرح های عمرانی آینده کشور که باید از قبل مهندسی شود درصورتی که اعتباری برای این فعالیت ها در بخش مهندسی مشاور وجود ندارد.

تعطیلی دفاتر مهندسان مشاوردبیرجامعه مهندسان مشاورفاجعه مهندسان مشاورمهندسین مشاور
Comments (0)
Add Comment