عوارض افزایش یافت


به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، برای توسعه انرژی های تجدید پذیر، صادق زاده مدیرعامل سانا از افزایش عوارض این انرژی در قبوض برق خبر داد.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان اینکه باید از انرژی‌های تجدیدپذیر به صورت واقعی حمایت شود، گفت: پیشنهاد ما این است که مبلغ ۳۰ ریال عوارض انرژی‌های تجدیدپذیر در قبوض برق به ۵۰ ریال افزایش یابد.

سید محمد صادق‌زاده در نشست مشترک شورای عالی استان‌ها و سازمان انرژی‌های نو ایران افزود: در حال حاضر سهم تولید انرژی‌های نو کمتر از یک درصد است که اگر تبعیض یارانه‌ای بین انرژی‌های تجدید‌پذیر و سوخت‌های فسیلی که حدود ۹۰ درصد است برداشته شود، انرژی‌های نو استعداد تامین ۱۰۰ درصد انرژی کشور را دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید وزارت نیرو درباره‌ انرژی‌های تجدید‌پذیر، اظهار کرد: وزیر نیرو تعرفه‌های جدیدی را برای انرژی‌های تجدید‌پذیر اعلام کرد که تفاوت‌های کوچکی با سال‌های قبل دارد.

مدیر عامل سازمان انرژی‌های نو ایران ادامه داد: تاکنون سیاست کلان کشور بر مبنای اعطای یارانه ۹۰ درصدی به سوخت‌های فسیلی و فرآورده‌های نفتی بوده است، این در حالی است که تاکنون این مبلغ در اختیار انرژی‌های تجدید‌پذیر قرار نگرفته است.

صادق‌زاده با اشاره به اشتیاق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در انرژی تجدید‌پذیر پیش‌بینی کرد: پتانسیلی که برای سرمایه‌گذاری انرژی زیست توده‌ای برای کل کشور در نظر گرفته می‌شود ۷۰۰ مگاوات است.

صادق‌زاده در خصوص میزان استقبال سرمایه‌گذاران خارجی گفت: بعد از توافق هسته‌ای کشور‌های اروپایی تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در ایران پیدا کرده‌اند و یکی از اهداف اصلی ما برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی انتقال فناوری است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژی تجدید پذیرتاسیساتعوارضمالیات
Comments (0)
Add Comment