عملکرد شرکت های حفاری خصوصی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، مدیرعامل شرکت حفار ی PEDEX با اشاره به سیاست وزارت نفت مبنی بر تاسیس شرکتهای حفاری خصوصی گفت: طی ٣٦ سال اخیر شاهد رقابت سالم میان شرکتهای حفاری و افزایش کیفیت عملکرد آنها بوده‌ایم.

 

 

مسعود عیدی، مدیرعامل شرکت حفاری و اکتشاف انرژی گسترپارس (PEDEX) با اشاره به سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران با فرمان امام خمینی (ره) در یکم دیماه ١٣٥٨، گفت: به دنبال پیروزی انقلاب و خروج نیروها و شرکتهای خارجی فعال صنعت نفت از ایران، با همت نیروهای متخصص ایرانی، راهبری حفاری در اختیار خودمان قرار گرفت.




مدیرعامل شرکت PEDEX حفاری را کلید صنعت نفت دانست و ادامه داد: به دنبال فرمان حضرت امام (ره) و تاسیس شرکت ملی حفاری ایران همه فعالیتهای مربوط به حفاری چاه در این شرکت نوپا و ایرانی متمرکز شد که باوجود کمبودها و شرائط خاص به دلیل دفاع مقدس و تحریمها، مسئولیت خود را به درستی انجام داد.




عیدی تصریح کرد: سیاستهای دولت و وزارت نفت مبنی بر گسترش فعالیتهای حفاری و نیاز به حضور بخش خصوصی و غیردولتی در صنعت حفاری، منجر به تاسیس شرکتهای جدید حفاری و سرمایه‌گذاری در این صنعت شد.




وی از جمله دستاوردهای تاسیس شرکتهای خصوصی را در حفاری گسترش ناوگان حفاری کشور به عنوان یکی از نیازهای استراتژیک صنعت، ایجاد رقابت سالم و افزایش کیفیت عملکرد، اشتغالزایی، کمک به محقق شدن برنامه‌های شرکتهای تولیدی نفت و گاز (کارفرمایان) و ورود بیش از پیش کارگاههای صنعتی و سازندگان ایرانی به صنعت حفاری اعلام کرد.




مدیرعامل شرکت PEDEX فاصله با استانداردهاو فناوریهای روز دنیا و نداشتن امکان حضور در بازارهای بین‌المللی به دلیل تحریمها، بهره‌وری پایین عملکرد از نظر زمان، کمبود نقدینگی و مشکلات تامین مالی و کمبود نیروی متخصص را از جمله چالشهای شرکتهای حفاری در حال حاضر اعلام کرد.




وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه فعالان این صنعت و پس از رفع تحریمها، ضمن ارتقای دانش فنی و استفاده از فناوریهای نوین، با برنامه‌ریزیهای مدون در راستای بهبود و پیشرفت این صنعت در همه زمینه‌ها از جمله نیروی انسانی، مالی، کیفیت عملکرد به جایگاهی که شایسته است برسیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

بین المللتاسیساتحفاریپساتحریم
Comments (0)
Add Comment