علت آلودگی تهران چیز دیگری است

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا،رییس سازمان محیط زیست علت آلودگی تهران را ناشی از سوخت خودروها نمی داند و بر اینباور است که عامل مهم این الودگی در شرایط کنونی ریز گردها هستند که البته با توجه به شرایط منطقه نمی توان برای آنها راهکار مهمی اتخاذ کرد.
به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، (شنبه ١٦ خردادماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد به موضوع بهبود کیفیت هوای تهران و دیگر کلانشهرها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هوای تهران و دیگر کلانشهرها پارسال از وضع به نسبت خوبی در مقایسه با سال ٩٢ برخوردار بود به گونه‌ای که پارسال هوای تهران هیچگاه به وضع هشدار و یا خطرناک نرسید، البته آمارهای شرکت کنترل کیفیت هوا وابسته به شهرداری تهران و همچنین آمارهای سازمان حفاظت محیط زیست نیز این موضوع را تایید می‌کند.
وی با بیان این که تهران در سال ٩٣، ٤٤ روز هوای سالم و پاک بیشتری نسبت به سال ٩٢ تجربه کرد، افزود: امسال تاکنون ١٢ روز هوای پاک و حداکثر ١٣ روز نیز هوای ناسالم در کلانشهر تهران ثبت شده است.
ابتکار تصریح کرد: منشا آلودگیهای اخیر هوای تهران و رسیدن شاخص کیفیت هوا در این شهر به وضع ناسالم مربوط به ریزگردهاست و سوخت خودروها در این آلودگی نقشی ندارند، هرچند سیاستهای ارزیابی کیفیت سوخت، سنجش برخط و آنلاین آلودگی هوا، سنجش آلودگی خودروها، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی و حذف سوخت مازوت در نیروگاهها در دولت ادامه خواهد یافت.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع گرد و غبار اشاره و تصریح کرد: منشا بسیاری از گرد و غبارهای ایجاد شده در کشور خارجی است، اما به دلیل ناامنیهای موجود در منطقه، تاکنون راهکاری برای مقابله با گرد و غبار خارجی ایجاد نشده است.
وی به بحث کارآمدی و کارآیی حکمرانی در سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: جهتگیریها و توجه شخص رئیس جمهوری نسبت به محیط زیست، اجرای سیاستهای زیست محیطی در دستگاههای اجرایی کشور، اتخاذ سیاستهای استانداردسازی خودروها بعد از گذشت ٨ سال و سیاستهای مثبت و سازنده وزارت نفت در خصوص توزیع بنزین استاندارد و یورو٤ در کلانشهرهای کشور از موارد و اتفاقهای مهم سال گذشته بود که البته امسال نیز تداوم خواهد داشت.

پایان خبر/

آلودگیآلودگی تهرانریز گردرییس سازمان محیط زیستسازمان محیط زیستمعصومه ابتکار
Comments (0)
Add Comment