علامت استاندارد برای تاسیسات سیلندر گاز پرکنی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از سازمان ملی استاندارد، محمد مددی ، مدیر کل استاندارد استان همدان گفت :در بازرسی های صورت گرفته از تاسیسات گاز پرکنی گاز مایع در همدان و مطابقت خدمات و موارد ارائه شده با استاندارد شماره 841 با موضوع مقررات مربوط به حمل و نقل، ذخیره سازی و توزیع گاز مایع، شرکت ارسا گاز موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شد.





وی افزود: تاسیسات گاز پرکنی که به منظور ذخیره سازی و توزیع گاز مایع نصب می شود موظف به رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 841 با عنوان “مقررات مربوط به حمل و نقل، ذخیره سازی و توزیع گاز مایع” هستند.

 

 

 

 

مددی ادامه داد: تاسیسات گاز مایع مجموعه ای است که شامل مخازن ذخیره سازی، لوله کشی ها، وسایل بارگیری و تخلیه مخازن حمل و ذخیره سازی وسایل پرکردن سیلندر ساختمان ها و سایر وسایل مربوطه است.

 

 

 

 

وی اظهار کرد:این اداره کل به منظور انجام وظایف قانونی و برای حفظ، ایمنی و استانداردسازی، مراکز تاسیسات گازپرکنی گاز مایع را با همکاری ارگانهای ذیربط، به صورت مستمر تحت پایش و کنترل و هدایت به سمت ارتقاء کیفی و ایمنی قرار می دهد.

 

 

 

 

وی عنوان کرد: افرادیکه به نحوی با حمل و نقل و ذخیره سازی و توزیع گاز مایع سر و کار دارند به منظور محافظت و جلوگیری از خطرات احتمالی باید طبق استاندارد روشهای صحیح را به کار گیرند.

 

 

 

 

مددی با بیان اینکه تمام افرادی که به نحوی با حمل و نقل و ذخیره سازی و توزیع گاز مایع سر و کار دارند باید کاملا به خصوصیات این گاز آشنایی داشته باشند و روشهای صحیح کار با آن را بیاموزند، گفت: استاندارد 841 در موارد حمل و نقل جاده ای و راه آهن، نصب مخازن، ذخیره سازی و طراحی لوله کشی و تجهیزات وابسته به تاسیسات گاز مایع و محل نصب آنها به منظور تحویل برای مصرف و توزیع گاز مایع و بازرسی های مربوطه کاربرد دارد.






انتهای خبر

استانداردتاسیساتساختمانسیلندرگاز
Comments (0)
Add Comment