عضویت 3900 نفر در سازمان نظام مهندسی استان مرکزی (2)

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: 3 هزار 935 نفر در سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی عضو هستند.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  محمد نعیمی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالانه سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی اظهار داشت: از تعداد 3 هزار 935 نفر عضو، 21 نفر در مقطع  دکترا، 335 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و تعداد 3 هزار و 549 نفر در مقطع کارشناسی هستند.

 

وی با بیان اینکه 66 درصد اعضای سازمان آقایان و 34 درصد اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: 797 نفر از اعضا در بخش دولتی، یک‌هزار و 164 نفر در بخش غیر دولتی، 30 نفر بازنشسته و یک‌هزار و 944 نفر جویای کار می‌باشند که از این میزان نیز یک‌هزار و 18 نفر مرد و 926 نفر زن جویای کار هستند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی تعداد بهره‌برداران استان را 4 میلیون 332 هزار نفر عنوان کرد و تصریح کرد:  از این تعداد 80 درصد بی‌سواد و کم سواد، 17 درصد تحصیلات متوسطه و راهنمایی، 2.2 درصد تحصیلات دانشگاهی غیر کشاورزی و تنها 8 دهم درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

 

نعیمی ادامه داد: قرار گرفتن فارغ‌التحصیلان کشاورزی به عنوان کارشناس و مهندس ناظر و مهندس مشاور در کنار بهره‌برداران در بر طرف کردن چالش‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی و افزایش تولید موثر خواهد بود.

 

وی ساماندهی دانش آموختگان بخش کشاورزی در قالب تشکل‌های حقوقی، اعطای شماره عضویت به اعضا، تشخیص صلاحیت و رتبه‌بندی یک هزار و 15 نفر از اعضاء حقیقی و 162 عضو حقوقی، بازآموزی و نوآموزی اعضاء، نظارت بر واحدهای تولیدی زیر بخش کشاورزی، شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی، ساماندهی شبکه خدمات فنی و مهندسی کشاورزی، بهره‌گیری از تعرفه خدمات فنی و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظارت بر مجوزها و موافقت‌نامه‌های صادره قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را از جمله اقدامات این سازمان عنوان کرد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی صدور 107 فقره مجوز بهره‌برداری گلخانه، صدور 195 فقره مجوز تاسیس و تمدید و صدور 144 فقره پروانه تمدید بهره‌برداری از گلخانه، شناسایی و به کارگیری 22 نفر از کارشناسان تایید صلاحیت شده به عنوان مهندس ناظر، انجام مطالعات مکان‌یابی منطقه‌ای برای توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در پهنه استان مرکزی به روش سیستم اطلاعات جغرافیاییGIS و صدور 679 پروانه بهره‌برداری دامپروری را از دیگر اقدامات سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی عنوان کرد.

 پایان پیام/.

 

 

 

 

Comments (0)
Add Comment