عرصه ساخت و سازه جای اشتباه کردن نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به حادثه خیز بودن منطقه، رویکردها و نوآوری ها در فرآیند ساخت و سازهای نظام مهندسی ساختمان استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به مناسبت روز مهندس با استاندار کهگیلویه وبویراحمد دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار ارائه گزارشی در خصوص آخرین اقدامات و فعالیت های تحت مدیریت این مجموعه و بیان خواسته های جامعه نظام مهندسین ساختمان استان ارائه شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار با تبریک روز مهندس زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی «خواجه نصیرالدین طوسی» بر بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت عالیه بر حسن اجرای آن در حوزه ساختمان و عمران تاکید کرد.
سیدعلی احمدزاده، تشدید نظارت ها و جدیت در نظارت عالیه بر مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی جان مردم را فوق العاده مهم دانست.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جامعه مهندسین بیش از پیش فعال و با انگیزه در کنار مردم باشند.
وی با بیان اینکه، ایراداتی در زمینه کیفیت ساخت و سازها وجود دارد تاکید کرد: باید چاره اندیشی شود ما نیز همه جانبه پشتیبان و حامی جامعه نظام مهندسی استان هستم و از جهتی هم باید با جدیت و حس مسئولیت پذیری پای کار باشند.
وی بر تعامل و همکاری بیشتر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاونت عمرانی استانداری، دفتر فنی، دفتر امور شهری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری ها و دیگر دستگاه های مرتبط استان تاکید کرد.
احمدزاده گفت: انتظار است در این عرصه تنها انگیزه مادی نباشد و حس انسان دوستی و ارائه خدمت به مردم مبنا قرار گیرد.
استاندار بر جلوگیری از گسترش هرگونه تخلف یا تخلفات ساختمانی به عنوان یک نگرش و برنامه عملی و همچنین به خود مراقبتی و خود نظارتی در این حرفه مهم و فنی تاکید کرد.
وی اهمیت طراحی، نظارت و اجرا توسط مجریان در حوزه نظام مهندسی را بسیار مهم و ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: نظام مهندسی استان مدافع حقوق مردم باشد و استفاده از ظرفیت جامعه مهندسین در طرح ها و پروژه های عمرانی مد نظر است.
احمدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن منطقه، رویکردها و نوآوری ها در فرآیند ساخت و سازهای نظام مهندسی ساختمان استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
استاندار با اشاره به اینکه با جان و مال مردم سر و کار دارید جای اشتباه در نظام ساخت و ساز وجود ندارد، تاکید کرد: آموزش های ضروری و ارتقای دانش فنی در این بخش باید مورد توجه بوده و کارها به اهل آن واگذار شود.
ساخت و سازنظام مهندسی و ساخت و سازنظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد
Comments (0)
Add Comment