«عدالت خواهی» در نظام مهندسی فقط نظارت رندوم

فرهمند گفت: از زمانی که ارجاع نظارت رندوم را راه‌اندازی شد به صورت متوسط به تمام مهندسان استان یزد دو یا سه کار رسیده است.
به گزارش تاسیسات نیوز،  مجتبی فرهمند رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در نشستی با نماینده یزد و اشکذر با اشاره به اینکه در گذشته مشکلی در ارتباط با فعالیت مهندسان ناظر وجود داشت اظهار داشت: مشکلی که در این زمینه وجود داشت این بود که برخی از مهندسان کارهای زیادی داشتند و به برخی دیگر کار ارجاع نمی‌شد.
وی با اشاره به اینکه رابطه و رانت در این روند تاثیر خاصی داشت خاطرنشان کرد: از زمانی که ارجاع نظارت رندوم را راه‌اندازی کردیم الان به صورت متوسط به تمام مهندسان ما دو یا سه کار رسیده و حتی کسانی که در طول ۱۰ سال گذشته هیچ پروژه‌ای نداشتند الان مشغول به کار هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد افزود: این یکی از کارهای مهمی است که در سازمان نظام مهندسی استان یزد رخ داد و به این صورت جلوی رانت را گرفتیم.
وی با اشاره به اینکه تخلفات ساختمانی در استان تبدیل به مشکلی ریشه دار و اساسی شده است؛ گفت: رفع این موضوع نیازمند نهضتی استانی دارد که همکاری همه دستگاه های اجرایی استان را می طلبد.
فرهمند در همین رابطه افزود: موضوع تخلفات ساخت و ساز استان یزد بارها در وزارت کشور مطرح شده و این موضوع زیبنده استان نیست چراکه اعتبار یزدی ها تحت تاثیر این موضوع در کشور قرار گرفته است.
عدالت خواهینظارت در نظام مهندسینظام ارجاع در نظام مهندسینظام مهندسی یزد
Comments (0)
Add Comment