عامل رکود صنعت ساختمان اعلام شد

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران گفت: اتحادیه های صنفی می توانند با به وجود آوردن زمینه های مساعد حتی در امور کارآفرینی، وحدت، یگانگی، همکاری و معاضدت خود را نسبت به واحد صنفی ایجاد کنند تا این معنا جا بیفتد که صرفاً برای صدور پروانه کسب ایجاد نشده اند؛ بلکه پناهگاهی برای پشتیبانی و می توانند تکیه گاه خوبی برای اعضاء باشند تا جایی که گرایش افراد نسبت به عضویت در اتحادیه ها افزایش یابد.
به گزارش تاسیسات نیوز، اسماعیل کاظمی، رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران در معنا و مفهوم اتحادیه های صنفی بیان داشت: معنای اتحادیه در خودش مستتر است؛ ایجاد وحدت، مودت، یگانگی، همسویی، همراهی، همکاری و معاضدت همه در درون اتحادیه نهفته است. اگر تقوی و پرهیزگاری در امور و اتحاد در عمل باشد می توانیم به نقش آفرینی با اهدافی که هم قانون و هم شرع به آن اشاره می کند تاسی کنیم تا عملکردمان دور از چهارچوب قانون نظام صنفی نباشد.
وی ادامه داد: اتحادیه های صنفی می توانند کاری کنند که به افراد القا شود که صنوف تحت پوشش تنها مرجعی برای تبادلات اقتصادی نیست؛ بلکه می تواند مرجعی باشد برای حس اعتماد، کما اینکه در بسیاری از صنوف مشاهده می شود اهمیت مشتری مداری افزون بر کم و کیفیت کالای مورد نظر مشتری است، این جاست که می گوییم به وظایف دیگری به جز مبادلات اقتصادی اهمیت داده شده است .
کاظمی با اشاره به نمونه ای از شرح موضوع فوق تصریح کرد: شاهد مثال را در اتحادیه مصالح فروشان می توان یافت؛ همانطور که در گذشته نیز گفتم در سال ۸۷ پس از آزادسازی سیمان، طبیعتاً عده ای خاص(بالغ بر ۵۰۰۰ متقاضی) به منظور بهره مندی از قیمت سیمان به سوء استفاده و یا احیاناً استفاده معمول به لحاظ رواج آن رو به اتحادیه آوردند؛ اما رفته رفته با مدیریت، بدون هیچ تنش و سرو صدایی این تقاضا کاهش پیدا کرد و باید از ردیف اتحادیه خارج می شدند. تماما به دلیل اخلاق مداری و حسن روابط با افراد توانستیم موضوع را مدیریت کنیم. ما نمی خواهیم افراد از اتحادیه روی گردان شوند؛ بلکه با مدیریت منطقی دریابند که حق و حقوق شان چطور و چگونه دفاع می شود.
وی در خصوص رکود و خروج برخی از صنوف متبوع از این فعالیت بیان داشت: این صنف و فعالانش به طور مستقیم با صنعت ساختمان عجین است. متاسفانه مدت زیادی است که این صنعت راکد شده و طبیعتاً صنوف مرتبط با آن نیز راکد شده اند. این شرایط موجب کاهش بیش از ۵۰ درصدی صدور پروانه کسب گردیده است خصوصاً واحدهایی که در پاساژها متمرکزند.
کاظمی ادامه داد: این فعالان نمی توانند به دلیل رکود هزینه های منطبق بر واحد صنفی را پرداخت کنند؛ اما به طور آزاد فعال و روابط خود را با سازمان های مرتبط مانند سازمان امور مالیاتی دارند. حال اینکه اتحادیه می تواند نقش مشوق را برای ادامه فعالیت این افراد داشته باشد تا زمانی که شرایط مساعدی فراهم شود. مدیریت در نوعی از همگرایی و اتحاد بین اعضای فعال در عرصه صنف.
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران گفت: اتحادیه ها می توانند در کل مسائل اقتصادی و تصمیم گیری های اتاق اصناف نیز نقش آفرینی کنند. همه مطلع هستند که موانعی بر سر راه وجود دارد، البته انسان از بدو خلقت با موانع رو به رو بوده است چه بهتر که موانع را با مدیریت و تدبیر حل و فصل کنیم. اتاق اصناف نیز یک سوی این جریانات است و به عنوان رایزین برای هموار شدن مسیر اتحادیه ها نقش آفرینی نماید و آنچه مغایر قانون است را با شروط مبتنی بر اخلاق مداری در تمامی عرصه های صنفی هدایت کند.
کاظمی در خصوص نظارت اتحادیه ها بر واحدهای صنفی گفت: قانون در همه جا فصلالخطاب است؛ اما اصلاح قانون باید متناسب با وضعیت فعلی جامعه باشد؛ بطوریکه با اعمال متمم و اصلاح قوانین مسیر برای پاسخگویی به مشکلات و مسائل صنفی باز شود. از این که دولت صرفاً بخش نظارتی را بخواهد و از این رهگذر وانمود کند که اصناف نقش نظارتی خود را به درستی نتوانسته اند اجرا کنند منصفانه نیست.
وی تاکید کرد: پیشنهاد دارم دولت دست از تصدی گری بردارد و در عمل شعارها را عملیاتی کند؛ بخصوص در عرصه اصناف. اینکه نظارت باید به خود اصناف سپرده شود قطعاً امری است بدیهی، البته در چهارچوب و پروتکل های قانونی و مورد تفاهم هر دو طرف همه موارد بررسی و اگر مغایرت و یا ایرادی دیده شد ولو برای اولین بار یک طرف را سیبل نکنند. موضوع نظارت از آن جهت اهمیت دارد که بر فعالیت عده ای تاکید دارد که طبق قانون منتفع می شوند و منتفع نیز می کنند، بلاشک تمامی اصناف در تمامی عرصه ها هم زحمت می کشند و هم اشتغالزایی کرده و کمک دولت هستند.
اتحادیه فروشندگان مصالح سختمانیرکود صنعت ساختمانمصالح ساختمانیپروانه ساختمانیپرونه ساختمان ی
Comments (0)
Add Comment