ظرفيت احصا انرژی از 30 درصد زباله‌های تهران

به گزارش تاسیسات نیوز، رئيس اداره محيط زيست شهر تهران با اشاره به اينکه بيش از 30 درصد زباله هاي تهران ظرفيت تبديل به انرژي الکتريکي دارند، گفت: اين درحالي است که تنها 400 تن از زباله اي توليد شده تهران به انرژي تبديل مي شوند.

 

محمد حسين بازگير گفت: روزانه 8 هزار تن در تهران زباله خانگي توليد و تنها 400 تن انرژي از آن احصاء مي شود، در حالي که بيش از 30 درصد از زباله هاي شهري قابليت تبديل شدن به انرژي را دارند و به زودي برنامه مديريت پسماند رقم دقيق اين حوزه را مشخص خواهد کرد.

 

وي با اشاره به اينکه زباله هاي ريجکت ظرفيت تبديل شدن به انرژي از دو روش هاضم و زباله سوز را دارند، اظهار کرد: سيستم هاضم گود آبعلي با ظرفيت روزانه 200 تن به روش هضم شيميايي از زباله ها بيوگاز توليد کرده و توان توليد 2 مگاوات برق از را دارد.

 

رئيس اداره محيط زيست شهر تهران تکميل مراحل مديريت پسماند را استحصال انرژي دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه زباله سوز مجتمع آرادکوه شهرداري تهران نيز با ظرفيت 200 تن 2 مگاوات برق توليد مي کند.


بازگير با تاکيد بر اينکه پسماند بخشي از سرمايه هاي شهر تهران است، عنوان کرد: بازگشت انرژي و هزينه صرف شده براي توليد کالاهاي مصرفي تکليف است و بايد مورد توجه قرار بگيرد.


از اين رو طرح جامع پسماند تهران در شهرداري در حال تدوين بوده و اين نهاد تعهد دارد تا ظرف يک سال آينده آن را نهايي کند تا براساس آن وضعيت موجود آناليز و سهم تفکيک، بازيافت، کمپوست و غيره از زباله هاي توليدي، مشخص شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتزباله
Comments (0)
Add Comment