طرح اسامی 3 کاندیدا برای ریاست سازمان نظام مهندسی کشور

در حال حاضر در نظام مهندسی ساختمان کشور اسامی 3 کاندیدا برای ریاست سازمان مطرح شده که در نهایت یک نفر از سوی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم به عنوان رئیس سازمان انتخاب می شود.

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  به نقل از  مهر، بهرام چاوشی رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی در جلسه ای به انتخاب رئیس سازمان نظام مهندسی کشور اشاره کرد و گفت: انتخاب رئیس نظام مهندسی توسط شورای مرکزی انجام می شود و ادامه حضور هاشمی با توجه به اینکه در حال‌ حاضر رئیس کمیسیون عمران مجلس است می‌تواند نقش مفیدی برای این سازمان داشته باشد.

وی افزود: اما در انتها این شورای مرکزی است که می‌تواند 3 نفر را به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی کاندید کند و در مرحله بعدی شخص وزیر با توجه به اختیاراتش می‌تواند یک نفر را به رئیس جمهور به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی اعلام کند.

همچنین احمد توسلی، رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه انتخاب رئیس سازمان برعهده شخص وزیر است، اظهار داشت: معتقد به حضور زنگنه و ترکان به عنوان رئیس سازمان هستم زیرا این دو با وجود سوابق خدمتی خود می‌توانند در سازمان نظام مهندسی نقش به سزایی را داشته باشند.

وی افزود: هاشمی در حال‌حاضر رییس کمیسیون عمران مجلس است و فرصت رسیدگی به این امور را ندارد بنابراین بهتر است شخص دیگری به جای وی در دوره بعدی انتخاب شود. در ادامه فریدون واحد، رئیس سازمان نظام مهندسی چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه باید رییس جدید مورد تایید اعضا باشد و ما هم مطیع نظرات این شورا هستیم، گفت: ادامه حضور هاشمی به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی بسیار خوب است و می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمان کمک کند.

اسداله جلال‌زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی هم در این باره معتقد است: انتخاب رئیس سازمان مرکزی وظیفه‌ای است بر دوش شورای مرکزی است و نظرات ما تاثیری ندارد اما حضور مجدد هاشمی به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی گزینه‌ خوبی است که می‌تواند نواقص قوانین موجود در سازمان نظام مهندسی را رفع کند.

در ادامه فرید صالحی عالی، رئیس سازمان نظام مهندسی اردبیل با بیان اینکه انتخاب مجدد هاشمی به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی می‌تواند گزینه مناسبی باشد، بیان کرد: وی در مجلس نفوذ لازم دارد و از آنجاییکه قانون نظام مهندسی نیاز به یک سری اصلاحات دارد حضور وی کمک زیادی به اصلاح قوانین در مجلس می کند.

همچنین ذبیح‌اله تاجبخش، رئیس سازمان نظام مهندسی ایلام در این باره اظهار داشت: در حال‌ حاضر 3 گزینه‌ برای ریاست سازمان مطرح است که هاشمی با توجه به سابقه مدیریت قبلی‌اش عملکرد خوب خود را نشان داده است همچنین گزینه بعدی زنگنه است که به احتمال زیاد کاندید پست وزارتخانه است و ترکان به عنوان گزینه آخر مورد توجه است که معتقدم از نظر جسمانی مناسب این پست نیست.

در این جلسه محمدرضا اخوان عبدالهیان، رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با بیان اینکه انتخاب مدیر سازمان بستگی به نظر شورای مرکزی دارد که این شورا هنوز تشکیل نشده است، گفت: هاشمی بهترین فرصت برای تقویت، تغییر و اصلاح قوانین است و می‌تواند در تغییر جایگاه مهندسی حرکت به سزایی داشته باشد.

همچنین عیسی شهامت، رئیس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تا زمانی که اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان انتخاب نشوند، نمی‌توان در مورد گزینه‌های ریاست این سازمان نظر قطعی داد، بیان کرد: اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی باید به یک جمع‌بندی در مورد سه گزینه موردنظر برای تصدی سمت ریاست نظام مهندسی برسند اما امیدواریم رئیس آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان فردی باشد که به اعتلای هر چه بیشتر جایگاه این سازمان کمک کند.

در ادامه شهریار مشیری، رئیس سازمان نظام مهندسی استان هرمزگان، اظهار داشت: فردی که به عنوان رئیس سازمان مرکزی نظام مهندسی ساختمان انتخاب می‌شود باید سیاست‌هایی همسو با دولت یازدهم داشته باشد تا این سازمان بتواند جایگاه خود را در 8 سال آینده بیش از پیش تثبیت کند.

وی افزود: اگر رئیس آینده سازمان مرکزی نظام مهندسی ساختمان سیاست‌های همسو با دولت نداشته باشد، خسارات آن متوجه این سازمان و مهندسان می‌شود. مشیری تصریح کرد: سیدمهدی هاشمی در طول دوره ریاست خود زحمات فراوانی را برای سازمان و مهندسان کشیده است اما به نظر می‌رسد با توجه به حضور اکبر ترکان و بیژن نامدار زنگنه، یکی از این افراد به تصدی پست ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان نزدیکتر باشد. در مجموع پیشنهاد ما این است که باید رئیس آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان توسط وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم تعیین شود و در عمر چند روزه باقیمانده از دولت دهم، وزیر راه و شهرسازی وقت از انتخاب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خودداری کند.

در این جلسه حسین‌ پوراسدی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس اولین و مهمترین ویژگی رئیس آینده سازمان مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور را پایبندی به قانون و حرکت در مسیر قانون نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد و گفت: این فرد باید بتواند در حدودی که قانون تعیین کرده وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و کمبودهایی که در دوره‌های قبل در نحوه تعامل با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی وجود داشت، برطرف کند.

وی افزود: هم اکنون در قانون محدودیت‌هایی برای مهندسان وجود دارد که امیدواریم رئیس آینده این سازمان بتواند گام‌هایی در جهت رفع این موانع بردارد. از سوی دیگر در زمینه اشتغال مهندسان مشکلات جدی وجود دارد و هر چند که اشتغال زایی جزء وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست، اما رئیس این سازمان باید بتواند با استفاده از برخی ظرفیت‌ها این مشکل مهندسان را رفع کند.

پور اسدی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور سیدمهدی هاشمی در سمت ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شاید به نظر بیاید ابقای وی در ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز بتواند مثمرثمر باشد اما به این معنا نیست که اگر سیدمهدی هاشمی در این سمت ابقاء نشود، مشکلی به وجود بیاید.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس، گفت: مجلس شورای اسلامی شان قانونگذاری دارد و رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌تواند به رفع موانع قانونی پیش روی سازمان نظام مهندسی ساختمان کمک زیادی کند

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment