طرح‌های اختصاصی برای تامین خوراک

به گزارش تاسیسات نیوز، ایران می‌تواند به قطب پتروشیمی جهان تبدیل شود.




این جمله‌ای بود که مرضیه شاهدایی سال گذشته و با تاکید بر پتانسیل‌های کشور در این زمینه اعلام کرد و با توجه به اظهارات روز گذشته وزیر نفت نیز می‌توان دریافت که این جمله به گزاف گفته نشده است.





زنگنه در همایش روز گذشته با تاکید بر اینکه «یکی از مهم‌ترین بحث‌های صنعت پتروشیمی تامین خوراک است»، تصریح کرد: در منطقه هیچ کشوری به اندازه ایران خوراک برای توسعه ندارد؛ ایران دارای بزرگ‌ترین ذخائر گاز، رتبه چهارم ذخائر نفت و نخستین دارنده ذخائر هیدروکربوری است.





از دیگر سو طبق آنچه زنگنه روز گذشته اعلام کرد: برای نخستین بار در این دولت طرح‌هایی با هدف تامین خوراک پتروشیمی تعریف و اجرا شد و تصمیم گرفتیم طرح‌هایی را اختصاصا برای تامین خوراک در نظر بگیریم و در این راستا توسعه مخازن گازی در میادین اهواز، مارون و… در نظر گرفته شده است.





وزیر نفت در رابطه با نرخ خوراک پتروشیمی با تاکید بر اینکه «تمرکز بر منابع کوتاه‌مدت، آینده درازمدت ما را تضمین نمی‌کند»، توضیح داد: گاهی برای کاهش قیمت خوراک به ما فشار وارد می‌شود اما این موضوع در آینده به ضرر ما است، در حال حاضر قیمت خوراک طوری است که رقابت وجود دارد و سودهای بسیار قابل توجهی را نصیب سرمایه‌گذارها خواهد کرد.






انتهای خبر

بین المللیتاسیساتپتروشیمی
Comments (0)
Add Comment