طرحی نو از هیتاچی برای پیل های خورشیدی ارزان تر

به گزارش تاسیسات نیوز، واحدهای برق خورشیدی متمرکز (CSP) انرژی حرارتی خروشید را متمرکز می کند تا بخاری تولید کند که توربین ها را برای تولید برق به حرکت در می آورد. حال شرکت سیستم های برق میتسوبیشی هیتاچی (MHPS) عملکرد یک سیستم هیبریدی جدید را تست می کند که با ترکیب یک برج برق خورشیدی با یک اواپراتور فرنسل دمای کم، برای افزایش راندمان و هزینه کمتر طراحی می شود. 






سیستم های CSP مرسوم از ردیف های چرخ آینه ای (هلیواستات) تشکیل شده اند که نور خورشید را دنبال می کنند تا اطمینان حاصل شود که نور منعکس شده همیشه در یک هدف خاصی قرار می گیرد. در حالی که اینها سیستم ها پیچیده تر و گران تر از تاسیسات فوتوولتائیک هستند، سیستم های CSP می توانند نوسانات قدرت نور خورشید را بهتر اداره کرده و تولید انرژی آنها در شب یا شرایط ابری پایدارتر است؛ چون انرژی حرارتی را می توان ذخیره و برای ادامه تولید برق بعد از خورشید استفاده کرد.

 

 

 

 

تاسیسات تست MHPS با حدود 10000 متر مربع (107639 فوت مربع) از 150 چرخ آینه ای، یک سوپرهیتر روی یک برج و یک اواپراتور فرنسل ارزان قیمت تشکیل شده است. از کل نور خورشید جمع آوری شده در واحد، اواپراتور با یک صفحه سطوح اینه ای با زوایای قابل تنظیم 70 درصد را می کشد. با استفاده از انرژی حرارتی حاصل، اواپراتور فرنسل را گرم می کند تا در دماهای حدود 300 درجه سانتی گراد (572 درجه فارنهایت) بخار تولید کند.

 

 

 

 

بعد این بخار به سوپرهیتر واقع در بالای یک برج کوچک کانالیزه می شود که از طریق نور خورشید متمرکز شده توسط اینه ها تا 550 درجه گرم می شود. از آنجایی که بخار قبلاً گرم شده، یک ردیف کوچک تر آینه ها برای گرم کردن بیشتر آن لازم است، پس می تواند با هزینه کمتری نسبت به سیستم های CSP قبلی کار کند. MHPS می گوید سیستم تست هیبریدی آن می تواند معادل 300 کیلووات برق تولید کند.

 

 

 

 

MHPS که در تاسیسات یوکوهاما با قراردادی با وزارت محیط زیست ژاپن کار می کند تا مارس 2017 آزمایشی کار می کند تا تایید شود سیستم جمع آوری نور خورشید دوگانه آنا می تواند راندمان فناوری های CSP موجود را کاهش دهد. تست یک سیستم ذخیره انرژی حرارتی با دمای بالا در اکتبر آغاز می شود تا تست شود آیا سیستم می تواند بدون کمک سیستم های مبتنی بر سوخت های فسیلی برق تولید کند.







انتهای خبر

برقتاسیساتخورشیدیپیل
Comments (0)
Add Comment