طراحی و ساخت توربین بادی دو مگاواتی در کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر در شاهرود گفت : مراحل طراحی این توربین به پایان رسیده و با ساخت آن اردیبهشت ماه سال آینده رونمایی می شود.

 

 

 

سید مسعود تقوایی افزود: در این توربین از آخرین تکنولوژی تولید انرژی از آب استفاده شده و با سرعت های مختلف باد هم قابل تنظیم و انطباق است.

 

 

 

مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر با بیان اینکه هم اکنون تولید انرژی از سیستم های تجدید ناپذیر مانند باد و خورشید در کشور بسیار کم و در حد کمتر از هزار مگاوات است افزود: استفاده از تکنولوژی های تولید انرژی از سیستم های تجدید ناپذیر مانند باد و خورشید در اولویت وزارت نیرو است.

 

 

 

تقوایی از تعریف 40 اولویت تحقیقاتی و پژوهشی در وزارت نیرو خبر داد و گفت: اولویتهای تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس نیازهای هر منطقه تعریف شده است که تعریف سیستم های حفاظت شبکه، هوشمند سازی شبکه، توربین های بادی و خورشیدی و استفاده از میکروسیستم ها و نانوسیستم ها در شبکه برق از جمله این اولویتها است.

 

 

 

وی افزود: اساتید و دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد می توانند بر اساس این اولویتها تحقیقات و پژوهشهای خود را ارائه دهند.







انتهای خبر

تاسیساتتوانیرتوربینفناوری
Comments (0)
Add Comment