ضرورت مدل سازى انرژى براى ساختمان هاى بزرگ

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت؛ الزامی شدن مدل سازی انرژی برای ساختمانهای بزرگ در دستور کار کمیسیون انرژی و محیط زیست ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار دارد.




مهندس احمدرضا طاهری اصل افزود: بر اساس یکی از مصوبات این اجلاس که در قطعنامه پایانی مورد تاکید قرار گرفت از این پس در گام نخست، برای ساختمانها ی گروه “دال” با زیربنای بیش از 6 هزار متر مربع مدل سازی انرژی را قصد داریم الزامی کنیم که گام مهمی در اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی است.

 

 

 

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خاطر نشان کرد در کنار این بند ، تکمیل دفترچه های محاسبات انرژی معماری و کنترل نقشه های معماری نیز برای ساختمانهای بزرگ الزامی می شود و امیدوارم به زودی آئین نامه های آنها تهیه و به سازمانها ابلاغ شود.

 

 

 

وی همکاری کمیسیون فوق با وزارت راه و شهرسازی در تدوین آئین نامه اجرایی ماده 18 قانون اصلاح الگوی مصرف را از دیگر اقدامات کمیسیون انرژی و محیط زیست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد و گفت : تدوین این آئین نامه برای ساختمانهای موجود و در حال ساخت که به گواهینامه سبز ساختمان منتهی می شود تحولی اساسی در کیفی سازی ساختمان و تفکیک ساختمانهای با کیفیت از ساختمانهای بی کیفیت در حوزه انرژی و مباحث مقررات ملی ساختمان به شمار می رود .

 

 

 

مهندس احمدرضا طاهری اصل تصریح کرد امیدوارم تا پایان تابستان امسال طرح تدوین شده ماده 18 قانون اصلاح الگوی مصرف به هیات دولت تقدیم شود و پیش بینی میکنیم تا پایان امسال اجرای آن آغاز شود.

 

 

 

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تربیت مدرسین انرژی در سطح کشور را از دیگر تصمیمات مهم این کمیسیون عنوان کرد و گفت : مذاکرات جدی و مفصلی را با سازمانهای بین المللی برای آموزش و صدور گواهینامه های بین المللی تدریس آغاز کرده ایم که در 2 تا 3 ماه آینده نتایج آن رسانه ای خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتساختمانمدلسازی
Comments (0)
Add Comment