ضرورت استفاده از انرژی‌های پاک

مهدی تقوی



استاد دانشگاه

 

به گزارش تاسیسات نیوز، نخستین اثری که آلودگی هوا روی اقتصاد کشور‌ها به همراه دارد، افزایش هزینه‌های درمان است. آلودگی هوا نیروی کار را بیمار کرده و به‌دنبال آن هزینه بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز ارائه خدمات درمانی را بالا می‌برد.





نیروی کار یا جان خود را از دست می‌دهد یا خانه‌نشین می‌شود. یکی از بهترین راهکارها برای کاهش آلودگی کاربرد کارخانه‌ها و صنایع است که آلودگی را افزایش نمی‌دهند که البته این کارخانه‌ها هزینه‌بر هستند و از آنجایی که گران‌اند، هزینه‌های تولید را بالا می‌برند.





یکی از کارهایی که برای حل این مشکل می‌توان انجام داد، استفاده از صنایعی است که آثار آلودگی آنها را کم کند. برخی از واحدهای تولیدی در کشور مانند صنعت کشاورزی نیز این مزیت را دارد که آلوده‌کننده نیست.





کشور ما چاره‌ای ندارد؛ یا اینکه تن به ورود صنایع روز دنیا بدهیم؛ صنایعی که آلودگی به همراه نداشته باشد یا اینکه به صنایع داخلی و بخش‌هایی که آلوده‌کننده نیست، قانع باشیم و به تقویت آنها بپردازیم. بنابراین یا باید به گذشته برگردیم و کشاورزی را توسعه بدهیم یا اینکه صنایع روز دنیا را بخریم. جایگزینی ماشین‌های گازسوز در حال حاضر بهترین راهکار فوری برای کاهش آلودگی است.







انتهای خبر

آلودگیانرژیتاسیساتیادداشت
Comments (0)
Add Comment