بخش خصوصی صنعت برق حرف‌های بسیار در افق ۱۴۰۰ خواهد داشت

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: حرکت رو به رشد صنعت برق در شرایط تحریم نه‌تنها زمین‌گیر نشده، بلکه اختراعات زیادی نیز ثبت کرده و شاهد حضور قوی این صنعت در افق ۱۴۰۰ خواهیم بود.
حسین امیری خامکانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز، با اعلام این خبر گفت‌: صنعت برق کشور با استفاده از پتانسیل‌های مطلوب بخش خصوصی توانسته است حتی در سال‌های تحریم حضوری قوی و مقتدر در داخل و خارج از کشور داشته باشد و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این روند در آینده نیز تقویت خواهد شد.
وی یادآور شد: دولت موظف است خطوط انتقال فشار قوی را به سمت شرق ،‌غرب، شمال و جنوب کشور تنظیم کند و ما در مجلس هم پی‌گیری و ظرفیت‌های جدید هم ایجاد می‌کنیم.
وی صنعت برق را صنعت مقتدری نام برد که با در نظر گرفتن تجربه چندین ساله و استفاده از بخش خصوصی می توان به پشتوانه آن‌ها به شکل مطلوبی در بازارهای منطقه گام برداشت.
به گفته امیری، بخش خصوصی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و در این راستا حرف‌های بسیاری در افق ۱۴۰۰ خواهد داشت.
این نماینده مجلس در ادامه درباره راهکارهای رفع موانع گفت: آنچه که در خواسته‌های صنعت برق مشهود است و کمیته برق و انرژی و سیاست‌های کلی این حوزه به آن اشاره کرده، در قانون برنامه ششم تنظیم شده و در این کمیته سیاست‌های تدوین شده‌ای را لحاظ کرده‌ایم.
امیری با بیان اینکه در حوزه قانون کمبودی نداریم افزود: با توجه به جنگ اقتصادی، تحریم‌ها، مشکلات و نوسانات ارزی و غیره خوشبختانه صنعت برق به خوبی توانسته است خود را با مشکلات وفق دهد و علاوه بر اینکه زمین‌گیر نشده توانسته است اختراعاتی نیز ثبت و مدیریت بحران را بارها و بارها عملیاتی کند.
وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نقش خود را به خوبی در صنعت برق ایفا کند گفت: باید فشار قیمتی را از روی دوش این بخش برداریم و البته واگذاری بسیاری از امور به شرکت مادرتخصصی ساتکاپ نیز در این مسیر صورت گرفته است و در صدد حرکت رو به جلو و استفاده از تکنولوژی روز است.
عضو کمیسیون انرژی ابراز امیدواری کرد چنین رویکردی تاثیر مناسبی در پیشبرد صنعت برق با استفاده از فناوری روز داشته باشد.
بخش خصوصیبرقصنعت برقکمیسیون انرژی مجلس
Comments (0)
Add Comment