صندوق یک میلیارد دلاری قطر برای توسعه انرژی

سه نهاد دولتی قطر شامل صندوق حاکمیت قطر در حال تاسیس صندوق یک میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی انرژی در خارج از این کشور هستند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  این صندوق جدید توسط شرکت سرمایه‌گذاری قطر، شرکت بین‌المللی قطر پترولیوم و شرکت آب و برق این کشور اداره خواهد شد.

قطر به عنوان کشوری که یکی از بالاترین درآمد‌های سرانه در جهان را دارد و با ثروت بیکران انرژی‌های هیدروکربن برخوردار است، در حال افزایش دارایی‌های خود در سطح جهان است.

این صندوق در خارج از قطر در زمینه‌ی تولید برق، شیرین‌سازی و بهبود آب، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تهیه سوخت و تجهیزات بارگیری و تخلیه سوخت سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سهام این شرکت که «نبراسپاور» نام دارد شامل 60 درصد متعلق به شرکت آب و برق قطر، 20 درصد متعلق به قطر پترولیوم و 20 درصد مابقی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری قطر است.

محمد صالح‌ _ وزیر انرژی قطر _ در یک کنفرانس خبری گفت: سرمایه‌ی اولیه این صندوق یک میلیارد دلار و هدف آن تامین برق در خارج از قطر است.

سهد المحمد _ مدیر کل شرکت آب و برق قطر _ گفت: ما روی خاورمیانه و بخش‌هایی از شرق دور، شمال آفریقا که احساس می‌کنیم فرصت سرمایه‌گذاری وجود دارد، حضور خواهیم یافت.

شرکت سرمایه‌گذاری قطر به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری صندوق ثروت حاکمیت این کشور یکسری دارایی‌های قابل توجه در خارج از این کشور خریداری کرده که از رشته فوتبال و باشگاه پاریسن ژرمن فرانسه تا سهام شرکت خودروسازی پرشه آلمان، بانک بارکلی انگلیس و موسسه مالی اعتباری سوئیس را شامل می‌شود.  

پایان پیام/.

 

 

انرژی ، سرمایه گذاری ، قطر
Comments (0)
Add Comment