صرفه جویی ۹۰۰ میلیارد تومانی برای مستاجران

مدیر سامانه خودنویس از ثبت ۵۷۰ هزار و ۷۵۴ قرارداد اجاره در این سامانه خبر داد و میزان صرفه‌‌‌جویی در هزینه را برای مستاجران در این بخش معادل ۹۲۸ میلیارد تومان برشمرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی ساسانی به تشریح تازه‌‌‌ترین آمار ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس پرداخت و افزود: تاکنون ۸۴۶ هزار و ۹۷۸ قرارداد در سامانه خودنویس ایجاد شده که از این تعداد ۵۷۰ هزار و ۷۵۴ قرارداد تکمیل و ثبت شده.
مدیر سامانه خودنویس، حداقل صرفه‌‌‌جویی ناشی از ثبت قراردادهای اجاره را که بدون هزینه‌‌‌ای برای مستاجران و موجران است، معادل ۹۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تعرفه‌‌‌های نیم درصدی که مالک و مستاجر باید پرداخت می‌‌‌کرد، تا به امروز صرفه‌‌‌جویی ۹۲۸ میلیارد تومانی برای مستاجران صورت گرفته است.
انعقاد بیش از ۵۷۰ هزار قرارداد
مدیرعامل سامانه خودنویس در ادامه گفت: ثبت قراردادهای اجاره مسکن همزمان با آغاز فصل تابستان از مرز ۵۷۰ هزار عبور کرده است. از سال گذشته همزمان با راه‌‌‌اندازی این سامانه میزان ثبت قراردادهای اجاره مسکن افزایش یافته و با توجه به تعرفه‌‌‌هایی که مستاجران باید پرداخت می‌‌‌کردند، خوشبختانه این سامانه برای متقاضیان بازار اجاره مسکن بسیار جذاب بوده است.
ثبت بیش از ۱۸۰ قرارداد خریدوفروش
ساسانی همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸۰ قرارداد خریدوفروش در سامانه خودنویس ثبت شده است، تصریح‌کرد: بخش خرید و فروش هنوز در سامانه خودنویس به طور رسمی رونمایی نشده است و به زودی رونمایی خواهد شد. ساسانی با بیان اینکه سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان به آدرس srem.mrud.ir ایجاد شده است، گفت: هزینه‌‌‌های مستاجران با استفاده از این سامانه خودنویس بسیار کاهش یافته و این امر می‌‌‌تواند در بازار اجاره مسکن و کاهش هزینه‌‌‌های مستاجران برای جابه‌‌‌جایی اثرگذار باشد.
سامانه خودنویسصرفه جویی اجارهمستاجران
Comments (0)
Add Comment