صادرات9 میلیارد دلاری پتروشیمی

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون وزیر نفت از افزایش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 9 میلیارد دلار محصول پتروشیمی از ایران به بازارهای جهانی صادر شده است. عباس شعری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به کشورهای اروپایی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین محموله پتروشیمی ایران به کشورهای ایتالیا، سوئیس و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی صادر شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه با وجود سقوط قیمت نفت و به تبع آن کاهش قیمت برخی از محصولات پتروشیمی، حدود 12 میلیون تن محصول پتروشیمی توسط ایران به بازارهای جهانی صادر شده است، تصریح کرد: ارزش تقریبی صادرات این حجم محصولات پتروشیمی حدود 9 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به نقش نظارتی و حاکمیتی این مجموعه در توسعه صنعت پتروشیمی کشور، اظهار کرد: در شرایط فعلی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران بیش از 60 میلیون تن بوده که تا سال آینده با بهره برداری تعدادی از واحدهای پتروشیمی به ویژه در مسیر خط لوله اتیلن غرب این ظرفیت تا مرز 70 میلیون تن افزایش می‌یابد.

صادراتمیلیارد دلاریپتروشیمی
Comments (0)
Add Comment