شکیب تاکید کرد: مافیا در نظام مهندسی تهران حاکم است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه مافیای مرتبط با سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران این سازمان را عملا به تعطیلی کشانده است گفت: سازمان نظام مهندسی تهران ۱۰ هفته است که تشکیل جلسه نمی دهد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  چندی پیش حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در حالی از عملیاتی شدن سامانه جامع مدیریت یکپارچه سازمان مهندسی ساختمان استان تهران خبر داد که به گفته او ۹ نفر از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با هماهنگی یکدیگر جلسات را آبستراکسیون کرده و عملا سازمان نظام مهندسی را تعطیل کرده اند.
او در جمع خبرنگاران در حالی از یکپارچه کردن سامانه شهرستانهای تهران و شهر تهران خبر می داد که معتقد بود به دلیل سامانه ای شدن، برخی استان ها از جمله تهران، البرز و مازندران با مقاومت در برابر این سامانه روبرو هستیم.
حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به این پرسش که مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان اخیرا نامه ای با عنوان ایجاد دسترسی به سامانه ارجاع نظارت سازمان استان ها به تمامی استان ها ابلاغ کرده است گفت: به نظر می رسد منظور از این نامه ارسالی سامانه های موجود است که باید امکان آنرا فراهم کنند. به همین منظور ما سامانه یکپارچه کشوری را فراهم می کنیم. وقتی تمام استان ها یکپارچه شوند، سِرور آن در شورای مرکزی نخواهد بود و در یک جای امن خواهد بود که هر کسی به آن دسترسی نخواهد داشت.
او با اشاره به اینکه این اقدام یک کار اساسی است چرا که در استان ها جزیره ای است ادامه داد: در استان ها هر کدام سامانه دارند و اینکه الان بتوان چنین اقدامی انجام داد شاید بتوان به هدف خود رسید. اما قطعا تا یک ماه آینده به صورت پایلوت در چند استان این سامانه جامع مدیریت یکپارچه راه اندازی خواهد شد.
شکیب در پاسخ به این پرسش که از زمان اعلام اینکه ۹ نفر از اعضای هیات مدیره با مافیای بیرون از سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در ارتباط هستند یک هفته می گذرد آیا اتفاق خاصی بعد از این یک هفته و یا اینکه این افراد دست از این اقدامات خود بکشند افتاده است؟ گفت: ما معتقد هستیم که این ماجرا یک جریان مافیا است. باید اینطور عنوان کنم که الان ۱۰ هفته است که به صورت پیاپی این ۹ عضو هیات مدیره در جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان حضور پیدا نمی کنند.
او تاکید کرد: این اقدام عملا سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران را به تعطیلی کشاندند. بنده به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بر اساس ماده ۱۶ موظف هستم به این مسائل رسیدگی کنم. ما ابتدا درخواست کردیم اما آنها نیامدند و حالا ما اقدامات قانونی را پیگیری می کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به این پرسش که برخی می گویند اگر رئیس سازمان نظام مهندسی کشور معتقد است که هیچ ارجاع کاری نداشته است چگونه توانسته رتبه مهندسی خود را ارتقاء دهد تصریح کرد: بنده از پروانه خود برای نظارت استفاده نکردم. اما در عین حال در آموزش و مقررات ملی ساختمان از ابتدا حضور داشته ام.
شکیب با اشاره به اینکه تنها راهکار مقابله با این جریان مافیایی ایجاد سامانه است که خدا رو شکر در حال راه اندازی است افزود: اما نکته ای که باید عنوان شود این است که بنده در دوره شهرداری محمد باقر قالیباف در پروژه های بزرگ و مهم تهران مثل تونل توحید، بزرگراه صدر و امام علی نظارت داشتم.
حمزه شکیبسامانه یکپارچه نظام مهندسی ساختمانمافیای نظام مهندسی تهرانناکارآمدی نظام مهندسی تهراننظام مهندسی ساختمان تهران
Comments (0)
Add Comment