شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی از پنج شنبه 5 دی 92 بدون رئیس شد

به نظر می‌رسد برخلاف روال طبیعی انتخاب رئیس شواری مرکزی سازمان نظام مهندسی، وزیر راه هنوز به جمع‌بندی لازم برای معرفی گزینه نهایی برای ریاست این شورا به رئیس‌جمهوری نرسیده و این شورا از دیروز بدون رئیس است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، پنج‌شنبه آخرین روزی بود که سید مهدی هاشمی رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی بود و در واقع دو روز است که این شورا رئیس ندارد.

 

چهارم آذرماه سال‌جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی سال‌جاری اولین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد و از میان 8 عضو کاندید شده برای ریاست شواری مرکزی در نهایت ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور، زنگنه وزیر نفت و هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس به ترتیب با اخذ 15، 14 و 11 رای به‌عنوان سه گزینه ریاست بر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی انتخاب شدند.

 

بر اساس روال سال‌های گذشته وزیر راه و شهرسازی بلافاصله یکی از منتخبین را باید برای صدور حکم به رئیس‌جمهوری معرفی می‌کرد، اما در سی و چند روز گذشته اتفاق خاصی در این رابطه روی نداده و فقط گمانه‌زنی‌ها درباره رئیس بعدی شدت گرفته است.

 

در میان سه کاندیدا، اکبر ترکان از شانس بیشتری برای ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برخوردار است. هر چند وی در گفت‌وگو با تسنیم این گمانه را رد کرد، اما شواهد حاکی از آن است که دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گزینه نهایی این پست است.  

 

به‌نظر می‌رسد با توجه به این‌که ترکان در چند سمت به جز دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد به کار مشغول است و هاشمی نیز علاوه بر این‌که در  مجلس ریاست کمیسیون تخصصی عمران را بر عهده دارد، رئیس فدراسیون تیر اندازی نیز هست نسبت به زنگنه، وزیر نفت با اشتغالات محدودتر دارای شانس کمتری برای انتخاب هستند.

 

 به هر حال جامعه 300 هزار نفری سازمان نظام مهندسی به‌عنوان بزرگترین تشکل حرفه‌ای کشور امروز رئیس شورای مرکزی ندارد و تعلل در این زمینه می‌تواند اهداف و برنامه‌های شورا را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

این‌گونه به نظر می‌رسد وزیر راه و شهرسازی هنوز به جمع‌بندی برای معرفی گزینه نهایی ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی نرسیده است. شاید اگر یکی دیگر از 5 کاندیدای نه چندان معروف ریاست شورا رای بیشتری را کسب می‌کرد، آخوندی کاری بس راحت‌تر برای معرفی رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی به رئیس‌جمهوری برای صدور حکم داشت.

پایان پیام/.

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment