شهرهای آمریکا سبز می شوند

به گزارش تاسیسات نیوز، شهرها سالانه مقدار قابل توجهی انرژی برای روشنایی مصرف می کنند. اخیراً در مشارکت با یک برنامه گروهی که از نیویورک آغاز شده، تعهد به منابع انرژی تجدیدپذیر تقویت شده است. طبق این برنامه قرار است بعضی از پیاده روهای سن سیتی با چراغ های خیابانی جدیدی که برق آن از حرکت افراد و نور خورشید تامین می شود روشن شوند.

 

 

 

چراغ های جدید EnGoPLANET روی ارایه نسخه های خارج از شبکه و زیرساختارهای بهره برداری از انرژی از منابع جایگزین تمرکز می کنند. همراه با شهر لاس وگاس، چراغ های خورشیدی در کل بلادر پلازا نصب می شود. انرژی این چراغ ها نه تنها از نور خورشید تامین می شود بلکه حرکت عابرین پیاده نیز به روشن نگه داشتن آنها در طول شب کمک می کند.

 

 

چراغ های خیابانی EnGoPLANET می توانند به کاشی های انرژی جنبشی بادوامی وصل شوند که برای تبدیل حرکت به انرژی مفید طراحی شده اند. هر بار کسی روی یکی از این پدها قدم بگذارد، تا 7 وات برق تولید و سپس برای مصارف بعدی در یک باتری ذخیره می شود. چراغ ها مجهز به آخرین تکنولوژی LED هستند که بسته به طراحی انتخاب شده از 25 تا 75 وات نور دارند. سنسورهای حرکت می توانند طوری نصب شوند که چراغ ها تنها در صورت نیاز روشن شوند، در نتیجه اتلاف انرژی کاهش یابد.

 

 

 

ویژگی های اختیاری به تبدیل چراغ های EnGoPLANET به تکنولوژی هوشمند برای شهرها کمک می کند. سنسورهای اضافی کیفیت هوا، دما، رطوبت و آب را اندازه گیری کرده و دوربین های نظارت ترافیک را کنترل و آنالیز می کند. وای فای موجود داده های واقعی را منتقل می کند. نیمکت ها و صندلی هایی نیز تعبیه می شودتا مردم جایی برای نشستن و شارژ وسایل خود از طریق USB یا پد بی سیم داشته باشند.

 

 

 

پیتر میروویک – مدیرعامل EnGoPLANET – می گوید: «اگر شما نگاهی به قطب های چراغ خیابان های معمولی بیاندازید می بینید که انها بی فایده اند. آنها فقط روشنایی دارند. با راه حل جدید ما ویژگی های مفیدی را به این قطب اضافه کرده و آن را به یک محل خدمات رایگان در زمان استراحت مردم، شارژ وسایل موبایل یا اتصال به وای فای تبدیل می کنیم.»

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیبرقتاسیساتتکنولوژیخورشیدی
Comments (0)
Add Comment