شناسایی مالکان خانه های ثروتمندان، ماموریت جدید موساد!

با انتشار جزئیات جدیدتر از نحوه فعالیت عوامل موساد در ترکیه در رسانه‌های این کشور، نایب رئیس پیشین موساد ضمن «مبالغه آمیز» خواندن این گزارش‌ها، مدعی شد که آنکارا در این خصوص «اغراق» می‌کند.
تاسیسات نیوز: روزنامه ترکیه‌ای «صاباح» نزدیک به دولت این کشور، جمعه پیش از اقدام نیرو‌های امنیتی این کشور در شناسایی و بازداشت اعضای یک گروه پانزده نفره از جاسوسان دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد، جزئیاتی از نحوه عملکرد یکی از اعضای اصلی این گروه منتشر کرد.
«رام بن باراک» نایب رئیس پیشین موساد و عضو کنونی کنست در واکنش به دستگیری اعضای باند جاسوسی موساد در ترکیه مدعی شد که گزارش‌های ترکیه در این خصوص «مبالغه‌آمیز» است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا چیزی از حقیقت نیز در این گزارش‌ها وجود دارد و ترک‌ها فقط در آن مبالغه کرده‌اند؛ شب گذشته در گفتگو با کانال ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی گفت: «بله همچین چیزی است و برخی از بازداشت‌شدگان گناهکار نیستند».
بن باراک که ریاست کمیسیون خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی را برعهده دارد، شنبه شب (۲۳ اکتبر)، گفت که نمی‌تواند روش‌های کار موساد را توضیح دهد، اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده می‌گوید که بازداشت‌شدگان اسرائیلی نیستند و در نتیجه «تخیلات ترکیه» در این پرونده «اغراق» شده است. مقامات ترکیه به چنین «دستاورد‌های ادعایی» نیاز دارند، اما باید بدانند که این امر گاهی اوقات باعث «آسیب» و گاهی «نادرست» از آب در‌می‌آید. «لذا باید این قضیه را به همان اندازه درستش در نظر گرفت».
تبلیبه نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، این در حالی است که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی اغلب به انتشار اخبار در خصوص دستگیری باند‌های جاسوسی خود در دیگر کشورها، واکنشی نشان نمی‌دهند.
روزنامه صاباح ترکیه که روز جمعه پیش جزئیاتی از نحوه فعالیت یکی از ۱۵ متهم جاسوسی برای موساد، پرده برداشته بود، دیروز نیز جزئیات جدیدی از نحوه عملکرد چند تن از اعضای این باند جاسوسی منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، یکی از مزدوران دستگیر شده با نام اختصاری «ر. أ. أ» به داشتن ارتباط با موساد در سال ۱۹۹۹ اعتراف کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است که یکی دیگر از متهمان با نام اختصاری «أ. ر. أ» نیز گفته است که ماموریتش در ترکیه تردد در ساختمان‌های مسکونی ثروتمند در منطقه «باشاک شهیر» و بررسی اسامی صاحبان عرب خانه‌های موجود در این ساختمان‌ها از طریق صندوق پست بود. وی از برنامه (WI-FI Collector) برای انتقال اطلاعات ساکنان عرب این خانه‌ها استفاده می‌کرد و دستمزد خود را از موساد از طریق ارز دیجیتال رمزگذاری شده «Bitcoin» دریافت می‌کرد.
به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای، این مزدور دارای دفتری برای تکمیل مراحل اقامت و اسکان بود و اطلاعات مربوط به عرب‌ها و فلسطینی‌ها را به شیوه‌ای خاص به موساد منتقل می‌کرد.
در ادامه این گزارش امده است که یکی از این عوامل موساد در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ از سوی موساد به کنیا واقع در شرق آفریقا سفر کرده بود.
همچنین یکی دیگر از مزدوران دستگیر شده اعتراف کرده است که مبلغ ۴۰۰ دلار برای هر جلسه‌ای که در سفارت اسرائیل در آنکارا شرکت کرده، دریافت کرده است.
بنا بر این گزارش این گروه ۱۵ نفره به ۵ گروه کوچک‌تر تقسیم شده بودند طی سال‌های اخیر می‌توان گفت که این، خطرناک‌ترین عملیات اطلاعاتی انجام شده از سوی دستگاه اطلاعات ترکیه است.
یکی از متهمان با نام اختصاری «أ. ب» مسئول توزیع پول میان مأمورانی بود که برای موساد کار می‌کردند، بود و پولی را که در اختیار داشت میان این ماموران یا حساب‌های دیگر واریز می‌کرد. پس از دستگیری این فرد، سایر مأموران به سادگی دستگیر شدند.
در این گزارش آمده است که یک افسر موساد با نام اختصاری «أ. ز» مقیم شهر «دوسلدورف» آلمان مسئول اداره این باند جاسوسی بود.
یکی از افراد بازداشت شده نیز که اعترافات او در روز جمعه پیش منتشر شد، گفته بود که دو بار در زوریخ سوئیس با عوامل موساد دیدار داشته است.
ترکیهثروتمندان عربعربمالکانموساد
Comments (0)
Add Comment