شماره جدید ماهنامه «ساختمان» منتشر شد

شماره شهریورماه ماهنامه «ساختمان» که حاوی مطالب متنوعی در قالب گزارش ها و گفت و گوهای تخصصی حوزه صنعت ساختمان و سایر مطالب جذاب است، منتشر شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز   عنوان سرمقاله شماره جدید این نشریه «چرا خانه خوب نداریم؟» است که در آن با طرح سوالاتی از زنجیره های مختلف درگیر در پروسه ساخت و ساز، به بررسی کیفیت و استاندارد در احداث مسکن پرداخته شده است. در بخشی از این سرمقاله پاسخ تمام پرشش های مطرح شده در «فرهنگ و معنویت انسانی و اخلاق مدارانه» دانسته شده است.

 

صفحه 29 این نشریه با عنوان «دولت یازدهم جرات واگذاری امور به بخش خصوصی را دارد» به گفتگو با امین بیدی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سازه های فولادی استان تهران اختصاص دارد که در آن با ارزیابی مثبت از انتصابات بدنه وزارت راه و شهرسازی، تشکیل تیم این وزارتخانه از فعالان بخش خصوصی و NGOها، فرصت ارزشمندی برای رسیدن به سکانداری و موقعیت های به حق انجمن ها و تشکل های صنفی جهت اداره امور خود عنوان شده است.

 

 همچنین در صفحه 29 این ماهنامه گفتگویی با جعفر قرائتی ستوده، دبیر انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با عنوان «ساخت و ساز باید در قالب برند مطرح شود» درج شده است.

 

 «سود نظام نامه ارجاع کار به مهندسان می رسد یا سازمان؟» مطلب دیگری است که به نظرسنجی از روسای نظام مهندسی ساختمان استان ها در مورد این موضوع اختصاص دارد که آیا سود حاصل از نظام نامه ارجاع کار متعلق به مهندسان ناظر است یا سازمان نظام مهندسی ساختمان؟

 

لازم به ذکر است در بخش نظام مهندسی در مطلبی با عنوان «چگونه بهینه مصرف کنیم؟» به هدررفت انرژی در ساختمان ها پرداخته و تاکید شده که مصرف بی رویه انرژی سوخت های فسیلی به دو دلیل گرانی قیمت واقعی آنها و ضرری که به محیط زیست وارد می کند، حائز اهمیت است.

 

در بخش انبوه سازان مطلبی با عنوان «توسعه گری تنها راه نجات انبوه سازان» درج شده که در آن توسعه صنعت ساختمان نه یک گزینه که به عنوان یک الزام قطعی قلمداد شده است.

 

«انبوه سازان از معضلات ساخت و ساز می گویند» عنوان مطلب دیگری است که در آن طی گفتگو با اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تعدادی از استان های کشور، مهمترین چالش ها و معضلات موجود این گروه مورد بررسی قرار گرفته است.

 

گفتنی است «چرایی تضعیف بنیان انبوه سازی در کشور»، «از فناوری روز غلط استفاده می کنیم» و «انبوه سازان در سرازیری حاشیه ها»، از دیگر مطالب بخش انبوه سازان است.

 

«خانه پدربزرگ»، «آینده را بشناس، بفروش و بساز»، «دور از قیل و قال شد» و «راوی قصه های عاشقانه» از جمله مطالب بخش مهندسی و فروش پروژه ها است.

 

در بخش املاک و مستغلات نیز مطالبی با عنوان «راهی برای کنترل قیمت مسکن»، «غول خوابالوی رکود کی بیدار می شود؟» و «لیزینگ مسکن منتفی شد» منتشر شده است.

 

«سازه خشمگین»، «مصالح نوین»، «پارک پارکینگ مخترع پارکینگ دو طبقه مکانیزه در کشور»، «موزه آبگینه هم تجربه هم هنر»، «قامت خمیده صنعتگران در پرداخت مالیات»، پروژه اوزاکا زبان نوین معماری» از جمله مطالب بخش تکنولوژی ساخت است.

 

 «ساختمان های چاپی»، «معماری ساکت نمی شود»، «موجودات جاندار بر سینه دیوار»، «خانه خود را اسپانیایی کنید»، «هتلی به سبک آرت دکو» و «یک پرواز شبانه در کلوپ موسیقی سوفیا» از مطالب درج شده در بخش معماری و دکوراسیون این نشریه است.

 

 در بخش راه و شهرسازی مطلب «اخذ گواهینامه فنی رقابتی می شود» به سخنان رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در صندلی داغ صنعت ساختمان اختصاص دارد.

 

«تامین مالی، صنعتی سازی و تدوین قوانین شهرسازی» مطلبی است که در آن سه پیشنهاد کارشناسان به دولت برای طرح جامع خروج از رکود مسکن مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 «تندیس درخشان تاسمانیا»، «ساختمان هایی از آن دنیا»، «کاخ شاهزاده»، «آپارتمان فضایی»، «ساختمان پروانه»، «روی آب زندگی کنید» و «یک عبور خاطره انگیز» از جمله مطالب بخش دانستنی ها و فناوری ماهنامه «ساختمان» است.

 

 بر اساس این گزارش در بخش تاریخ مسکن مطالبی تحت عنوان «انقلاب و مسکن»،«بوی نفت در خانه های آبادان»، «تقویم مسکن»، «بازار مسکن ملتهب می شود» و «از تهران تا مسکو بر دوش هما» درج شده است.

 

گفتنی است در بخش طنز نیز مطالبی با عناوین «روش جدید شناسایی خانه های خالی»، «مردم از مصرف پول داغ خودداری کنند»، «خشکسالی جدی است»، «تغییرات و اصلاحات پیشنهادی اینجانب برای قانون نظام مهندسی»، «جوابیه مسئولان حادثه سقوط آن طیاره خدابیامرز»، «چند سوال از شرکت کنندگان در نمایشگاه صنعت ساختمان» و «وقایع غیراتفاقیه» منتشر شده است.

لازم به ذکر است ماهنامه «ساختمان و پلیمر» در سازمان های نظام مهندسی، انجمن های انبوه سازان کل کشور، تشکل و انجمن های ساختمانی، انجمن های پیمانکاری و تاسیساتی، پروژه های درحال ساخت، شرکت های بزرگ ساختمانی، تولیدکنندگان بزرگ مصالح ساختمانی و کیوسک های مطبوعاتی معتبر کل کشور توزیع می شود.

 

متقاضیان می توانند ازطریق مراجعه به سایت www.mspir.ir مشترک الکترونیکی و درصورت تمایل مشترک نسخه کاغذی ماهنامه «ساختمان» شوند.

پایان پیام /.

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment