شمارش معکوس برای مالکان خانه های خالی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تشکیل ۴ هزار و ۸۲۷ پرونده مالیاتی برای خانه‌های خالی خبر داد و اعلام کرد که مالکان این املاک ملزم به عرضه آن‌ها به بازار مسکن شده‌اند.
به گزارش تاسیسات نیوز، حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، بیان کرد: در راستای شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه و الزام مالکان به عرضه این املاک به بازار مسکن و همچنین تکمیل سامانه املاک و اسکان بر اساس مواد ۵۴ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، جلسات مستمر و هفتگی میان سازمان امور مالیاتی مناطق جنوب استان تهران و شهر تهران، با حضور نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره کل امور مالیاتی استان و مودیان مالیاتی برگزار می‌شود تا مسائل مربوط به دادرسی‌های مالیاتی مساکن خالی بررسی شود.
وی افزود: تاکنون برای ۴۸۲۷ مورد اطلاعات ارسالی از وزارت راه و شهرسازی پرونده مالیاتی تشکیل شده است و برای ۱۶۷۲ مودی برگه دعوت و تعیین وقت جهت حضور در جلسه هیئت حل اختلاف صادر شده است.
جنتی همچنین از صدور ۴۵۱ رأی بدوی، ۶۳ قرار کارشناسی و ۴۱ رأی تعدیل خبر داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان ضمن قدردانی از اداره کل امور مالیاتی جنوب و شرق استان، تأکید کرد که این روند برای سایر مناطق مالیاتی شهر تهران با محوریت اداره کل راه و شهرسازی تهران ادامه خواهد یافت.
خانه های خالیراه وشهرسازی و خانه های خالیسازمان امور مالیات و خانه های خالیسامانه املاکمالیات بر خانه های خالی
Comments (0)
Add Comment