شبکه برقی کشور پایدار میشود

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری برق نیوز واحد هفتم نیروگاه مسجدسلیمان پس از 5 سال وارد مدار تولید شد.

سرپرست شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت: با تلاش کارشناسان این واحد، تعمیرات اساسی توربین و ژنراتور واحد 7 به پایان رسید و واحد با توان تولیدی 250 مگاوات به شبکه سراسری متصل شد.

سیدحمید صالحی” اضافه کرد: واحد 7 نیروگاه مسجدسلیمان در تابستان سال 89 به دلیل اشکال در توربین و ژنراتور از مدار خارج و با توجه به اعمال تحریم، رفع مشکل به کارشناسان داخلی سپرده شد که در این راستا با فعال کردن تولیدکننده‌های داخلی، قطعات معیوب از جمله شینه‌های ژنراتور، قطب‌های ژنراتور و هسته استاتور توسط شرکت‌های ایرانی طراحی، ساخته و به دست متخصصان بومی نصب و راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه تعمیر اساسی توربین و ژنراتور و راه‌اندازی واحد 250 مگاواتی، دستاورد بزرگی است که توسط فرزندان ایران حاصل شده، تصریح کرد: پیگیری‌ها، حمایت و همکاری‌های معاونت بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان در راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحد در پیک تابستان نقش بسزایی داشته است.

با راه‌اندازی واحد 7 ظرفیت تولید نیروگاه مسجدسلیمان به 2000 مگاوات رسید که می‌تواند نقش مؤثری در تولید انرژی، کنترل فرکانس و پایداری شبکه برق کشور ایفا کند.

بر اساس این گزارش، در مراحل نصب و طراحی برخی از قطعات شرکت فرآب با کارفرمایی شرکت آب و نیروی ایران و شرکت مشانیر همکاری داشتند.




انتهای خبر

ایرانبرقتولیدنیروگاه
Comments (0)
Add Comment