شاخص کمی مهندسان نسبت به جمعیت بیشتر از نرخ جهانی است

«مهدی سالاری» ضمن گرامیداشت روز مهندس ضمن اشاره به فعالیت بیش از هفت هزار مهندس در نظام مهندسی ساختمان یزد اشاره و اظهار کرد:اگر کشور انگلستان را سیاستمردان آن و آمریکا را حقوقدانان آن اداره می‎‎کنند، قطعاً ایران را مهندسان اداره می‎‎کنند به طوری که شاخص تعداد مهندسین نسبت به جمعیت در کشورمان بسیار بالاتر از میانگین جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در آستانه پنجم اسفندماه روز مهندس در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن اشاره به اهمیت نقش مهندسان کشورمان در صنعت ساختمان، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
«مهدی سالاری»  ضمن گرامیداشت روز مهندس در نشست با خبرنگاران به فعالیت بیش از هفت هزار مهندس در نظام مهندسی ساختمان یزد اشاره و  اظهار کرد:اگر کشور انگلستان را سیاستمردان آن و آمریکا را حقوقدانان آن اداره می‎‎کنند، قطعاً ایران را مهندسان اداره می‎‎کنند به طوری که شاخص تعداد مهندسین نسبت به جمعیت در کشورمان بسیار بالاتر از میانگین جهانی است.
وی گفت: نظام مهندسی ساختمان یکی از سازمان‌‌هایی در کشور است که به خوبی و با نظم توانسته بخشی از مهندسان را در جامعه ساماندهی کند و این در حالیست که هنوز نظام مهندسی در استانی مانند یزد به خیلی از موضوعات از جمله مسائل عمرانی در روستاها یا ترافیک و شهرسازی ورود پیدا نکرده‌ است.
سالاری نبود اقتدار اجتماعی را لازمه ورود مهندسان به تمام حوزه‌‌های کشورمان خواند و افزود: البته باید برای تحقق این مهم هم مردم برای دریافت خدمات مهندسی به سازمان نظام مهندسی مراجعه کنند و هم به خدمات مهندسان اعتماد کنند.
افزایش شاخص کمیجهانمهندساننظام مهندسییزد
Comments (0)
Add Comment