سیر صعودی بارش باران در کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، بارش‌های خوب در روزهای پایانی هفته گذشته باعث شد که ارتفاع کل ریزش‌های جوی در دو هفته نخست مهر امسال یعنی از اول مهر تا ۱۵ مهر سال جاری به ۲/ ۷ میلی‌متر برسد که ۵ میلی‌متر از این بارش‌ها در دو روز اتفاق افتاد.

 

 

 

براساس این گزارش این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۷/ ۲ میلی‌متر) ۷/ ۱۶۶درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱/ ۲ میلی‌متر) ۹/ ۲۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. حجم بارش کشور از اول مهر تا پایان ۱۵ مهرماه جاری معادل ۱۱ میلیارد و ۸۶۶ میلیون مترمکعب بوده است.





همچنین حوضه آبریز اصلی دریای خزر شاهد بیشترین میزان بارش‌ها ۲/ ۵۵ میلی‌متر بوده و پس از آن حوضه آبریز اصلی دریاچه ارومیه شاهد ۸/ ۷ میلی متر و حوضه‌های آبریز اصلی فلات مرکزی و قره‌قوم هر یک شاهد ۸/ ۱ میلی‌متر بارندگی بوده‌اند. بیشترین بارش‌ها مربوط به ایستگاه رامسر- صفارود در استان مازندران به میزان ۵۰۵میلی‌متر بوده است.





علاوه بر این از ابتدای مهرماه تا ۱۵ مهرماه سال آبی جاری حوضه آبریز خزر در مجموع از ۲/ ۵۵ میلی‌متر بارش برخوردار بوده که این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۶ میلی‌متر، ۲۴۵ درصد و در مقایسه با متوسط دراز مدت ۲/ ۱۶ میلی‌متر، ۷/ ۲۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. میزان بارش در حوضه‌های آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان و مرزی شرق صفر اعلام شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانبارانتاسیسات
Comments (0)
Add Comment