سیاست گذاری مدون در امر ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس علی اکبر رمضانی عضو هیات رییسه شورای مرکزی، در ارتباط با نقش مهندسان برق در توسعه پایدار، اظهار کرد: اقدامات مهندسان برق در حوزه صنعت و ساخت و ساز بسیار اثر گذار است.


وی تصریح کرد: نقش مهندسان برق در توسعه پایدار فراتر از مباحث ساختمان بوده و توانمندی‌های فعالان این رشته در کشور بسیار مناسب است و در حوزه توسعه پایدار نقش اساسی دارند و مباحث ساختمان هم از این جریان مستثنی نیست.


رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در ارتباط با هوشمند سازی ساخت و ساز و مبحث FTTH بیان کرد: آینده روشنی در این حوزه پیش بینی می‌شود.


وی با اعلام اینکه مصرف بهینه انرژی و ایجاد آسایش در اولویت کاری مهندسان قرار دارد،افزود: به دلیل علاقمندی مهندسان به این مباحث با وجود مشکلات و نقص قوانین پیشرفت‌ها مناسب بوده است.


مهندس رمضانی در پاسخ به این سئوال که آیا بستر سازی انجام شده است،یا خیر، افزود: این موضوع به سیاست گذاری در حوزه ملی نیاز دارد و این همایش‌ها می‌تواند زمینه را برای توسعه پایدار به ویژهFTTH را فراهم کند.


وی با اعلام اینکه بحث هوشمند سازی در اولویت مباحث قانونی مقررات ملی قرار نگرفته است، گفت: یک نقص قانونی در این بخش داریم و باید بستر سازی قانونی در این بخش باید انجام شود.


رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی مهمترین دغدغه‌های که باید مطرح شود را ، بحث ایمنی عنوان کرد و افزود: با توجه به پیچیده شده صنعت ساختمان و پیگیری اجرای هوشمند سازی در این حوزه نیاز داریم که مهندسان برق توجه بیشتری داشته باشند.


وی ادامه داد: برای اجرای مناسب هوشمند سازی و توجه به مباحث ایمنی نیاز به تغییر رویکرد به ویژه در مهندسی برق داریم.


مهندس رمضانی بیان کرد: خدمات مهندسی در حوزه برق و روشنایی نباید خلاصه کرد در بخش هوشمند سازی باید جدی تر ورود پیدا کنیم.


وی در پایان گفت: مباحث تخصصی و راهکاری اجرای تکنولوژی‌های نو در این همایش باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتساختمانمهندسیهوشمندسازی
Comments (0)
Add Comment