سیاستهای اتصال برق یا اتصالی مشترکان!

تاسیسات نیوز/ مهری بهزادپور: اجرای ترفندها و سیاستهای در پیش گرفته در وزارت نیرو ، چندی است که با اتکای بسیار فراوان بر پتانسیلهای اجرایی مردمی بدون در نظر گرفتن واقعیتهای ملموس جامعه در حال اجراست.
مسلماً مدیریت صحیح و بهینه در هر بخشی حتی اقتصادی باید با «دیپلماسی» مناسب آن بخش در عرصه داخلی و خارجی همراه باشد تا بتواند نتیجه ای مطلوب را شاهد باشد.
اما این سیاست اگر با هشیاری و احترام به شعور مخاطب همراه نباشد ره به جایی که نخواهد برد هیچ، بلکه نتیجه ای عکس را نیز به همراه خواهد داشت!
«کاهش مصرف برق» سیاستی است که چندی است از طرف وزارت نیرو به طور جد با ترفندهای مختلف در حال اجراست، که البته امید است اهداف حفظ منافع ملی و … را به دنبال داشته باشد.
ارسال پیامک، سیاست تشویقی کاهش مصرف، خاموشی اجباری صنایع، اجرای طرح ناقص و ناکام تعویض کولرهای فرسوده، کاستن درجه کولرهای گازی در حین افزایش تعداد کولرها در زمان برگزاری مراسم دولتی و …. از جمله ابزارهای مدیریتی وزارت نیرو به شمار می آید که تا کنون به آن دست یازیده است!
اما سخن اخیر وزیر نیرو مبنی بر اینکه «ما خاموشی به خانه ای نمی دهیم، هر خانه ای برقش قطع شد به دفتر من زنگ بزند»!!! به راستی با چه پشتوانه ای اجرایی خواهد شد؟
آیا مفهوم این ادعا این است که قطعی برق در سراسر کشور به قدری کم است خط تلفن دفتر وزیر پاسخگوی همه این تماسها خواهد بود؟ یا اینکه امور اداری و کارهای اجرایی دفتر وزیر آنقدر کم هست که توان پاسخگویی به تماسهای فراوان مشترکان برق قطع شده را دارد؟!!!
این دیپلماسی در مدیریت صنعت برق در بخش مصرف و ارتباط نزدیک با مشترکان و مردم در جایی نمود بیشتری پیدا می کند و بیانگر این است که جایگاه مردمی در این وزارتخانه به قدری بالا است!! که به مردمی که ماینرهای غیرقانونی را لو بدهند  جایزه می دهند!!!
البته کسانی هم که در گرما درجه کولرهای گازی خود را کم کنند هم جایزه می گیرند!
و خب شاید کسانی هم که کلاً کولر را خاموش کنند و ماینرهای متخلف را لو دهند هم جایزه ای ویژه دریافت کنند!
در هر حال ، سیاست صرفه جویی در هر بخش و صنعت همواره پسندیده است ، اما در حالی که این سیاست یک با م و دو هوا نداشته باشد، و ابزارهای اجرایی در این بخش به غیر از پتانسیلهای نیروهای مردمی با ترفندها و سیاستهای تخصصی و کارشناسی بیشتری نیز همراه باشد. به امید آن روز.
برقدیپلماسی برققطع برقمشترکانوزارت نیرووزیر نیروکاهش مصرف
Comments (0)
Add Comment