سوخت های فسیلی مرده اند

به گزارش تاسیسات نیوز، انقلاب صنعتی که در دهه 1750 شروع شد تا حد زیادی مدیون ذغال سنگ و سوخت های کربنی بود که بعد از آن به بازار آمد.

 

 

 

با این وجود تا اواسط قرن گذشته، مطالعات جدی در مورد تاثیرات مخرب این سوخت ها روی سلامت انسان انجام شد و پس از آن اثرات تغییرات آب و هوای ناشی از انتشارت دی اکسید کربن توسط انسان ها نیز شناخته شد.

 

 

 

حمل و نقل به کندی در دهه های آینده برقی می شود، در حالی که سهم ذغال سنگ از تولید برق در سراسر دنیا رو به افول است.
این نتیجه مطالعات فراوان و آنالیزهای انجام شده در صنایع خودروسازی، انرژی و خدمات شهری است.

 

 

 

هانتر هریسون – مدیرعامل خطوط راه آهن CSX – هفته گذشته در جمع تحلیل گران صنعت گفت: «ذغال سنگ هیچ آینده ای ندارد. CSX هیچ لوکوموتیو یا تجهیز ذغال سنگی دیگری نمی خرد. این یک دیدگاه بلندمدت است و یک شبه اتفاق نمی افتد.»

 

 

 

علت این تصمیم گیری روشن است و به مسایل زیست محیطی و انتشارات کربن بر می گردد. ذغال سنگ در برابر گاز طبیعی ارزان تر که با فناوری های نو مثل شکافت تولید می شود گران است.»

 

 

 

علیرغم التزام کاخ سفید ترامپ مبنی بر «برگرداندن ذغال سنگ» و کاربرد فراوان عبارت «ذغال سنگ پاک و زیبا»، بیشتر تحلیل گران می گویند در بهترین حالت ذغال سنگ به کندی از صحنه خارج خواهد شد.

 

 

 

سهم ذغال سنگ مورد استفاده برای تولید برق در آمریکا در سال های گذشته به شدت کاهش یافته و هزینه انرژی های تجدیدپذیر به کارامدترین واحدهای تولید گازی می رسد.







انتهای خبر

تاسیساتسوختفسیل
Comments (0)
Add Comment