سوئدی جزیی از ایران میشود

به گزارش تاسیسات نیوز، سوئد یکی از کشورهایی است که برای طرح های ویژه آب و برق در ایران و سرمایه گذاری در نیروگاه های حرارتی، بادی، خورشیدی و هسته ای ابراز تمایل کرده است.

 

 

 حمید چیت‌چیان وزیر محترم نیرو، در دیدار با میکائیل دامبرگ، وزیر امور شرکت‌ها و نوآوری سوئد گفت: شرکت‌های سوئدی در صورت تمایل می‌توانند در بخش تصفیه آب شرب شهری و روستایی، ایجاد سامانه‌های فاضلاب و مدیریت مصرف و دیماند آب با وزارت نیرو همکاری داشته باشند.



میکائیل دامبرگ نیز با بیان اینکه در 2 یا 3 سال گذشته روابط تجاری ایران و سوئد رو به رشد بوده است، گفت: شرکت‌های سوئدی در زمینه‌های انرژی‌های خورشیدی و بادی و برق‌آبی، آب و فاضلاب و برق، آماده هر گونه همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هستند. با برنامه‌ریزی بلندمدت،‌ تلاش می‌کنیم یک رابطه پایدار بلندمدت را ایجاد کنیم.




همچنین در دیدار وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با این مقام سوئدی ‌زمینه‌های توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور در بخش تولید و تجارت مورد بررسی قرار گرفت.




محمدرضا نعمت‌زاده در این دیدار تصریح کرد: توسعه تجارت داخلی و خارجی، ‌نوآوری، ‌استفاده از تکنولوژی‌های نوین، ‌صنعت فولاد، ‌الکترونیک، صنایع غذایی، ‌میوه و سبزیجات، ‌تراکتورسازی،‌ انرژی،‌ نفت وگاز و مهندسی شیمی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری به شمار می‌آیند.




نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری مشترک و بلندمدت از اهداف و سیاست‌گذاری‌های اصلی ما محسوب می‌شود، یادآور شد: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که برای توسعه همکاری‌ها نه فقط در بازار داخل بلکه در عرصه صادرات نیز با سوئد فعالیت داشته باشیم.




وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه به کیفیت تولید اتوبوس های سوئدی اشاره کرد و افزود: تولید مشترک اتوبوس یکی از زمینه های همکاری خواهد بود.




وی خطاب به وزیر سوئدی اظهار کرد: شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این خصوص از توانمندی متخصصان و نیروی انسانی جوان ایرانی نیز بهره مند شوید.




همچنین میکائیل دامبرگ نیز با اشاره به اینکه از بین رفتن تحریم‌ها و شرایط کنونی کشور ایران، ‌فرصت مناسب را برای توسعه تعاملات دوجانبه فراهم کرده است، افزود: ما آمادگی لازم را برای همکاری هرچه بیشتر در زمینه‌های مختلف اقتصادی داریم.




به گفته وی، معدن،‌ مخابرات،‌ تکنولوژی‌های نوین،‌ از زمینه‌های مناسب برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور خواهد بود؛ ضمن اینکه حضور شرکت‌های موفق تحقیق و توسعه و شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ در کنار اقتصاد دیجیتالی، شرایطی را فراهم کرده است که فضای لازم را برای گسترش همکاری‌ها مهیا می‌کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتسرمایه گذاریسوئدنیروگاه
Comments (0)
Add Comment