سمينار حقوق مهندسی با رويکرد مسئوليت حقوقی، کيفري و انتظامی مهندسين برق

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، سمينار آموزشي حقوق مهندسي با رويکرد مسئوليت حقوقي، کيفري و انتظامي مهندسين برق روز شنبه مورخ 14-05-96 در سالن همايش اداره کل راه و شهرسازي استان گيلان برگزار شد.




در ابتداي همايش مهندس طاهر محمدي مرام، رئيس کميسيون تخصصي برق، ضمن خوشامدگويي، به ضرورت آگاهي مهندسين نسبت به مسئوليتهاي قانوني خود در طراحي و نظارت ساختمان اشاره کرد. در ادامه مهندس کاميار ميررضوي، رئيس انجمن حقوقي مهندسي، به مسئوليتهاي حقوقي-مدني، کيفري – جنايي و انتظامي مهندسين اشاره و تناظرات بين مسئوليتها و اختيارات مهندسين را تشريح نمود. وي همچنين تکاليف قانوني مهندسين را تعريف و تدقيق نمود و به لزوم رعايت آيين نامه حفاظتي کارگاههاي ساختماني و ارسال به موقع گزارشها به مراجع صدور پروانه پرداخت.





رييس انجمن حقوق مهندسي به بازخواني چند پرونده محکوميت مهندسين ساختمان پرداخت و سهم محکوميت مهندسين برق و علل آن را بيان کرد.




در پايان مهندسين ميررضوي به اهميت زمان موثر در گزارش مهندسين ناظر، شرح وظايف ناظرين هماهنگ کننده و ضرورت پايش نقشه ها هنگام تحويل اشاره نمود.




گفتني است وي مدرس و پژوهشگر حقوق مهندسي در زمينه ساخت و ساز شهري مي باشد و تاکنون بيش از 2500 پرونده محکوميت مهندسين ناظر، طراح و مجري را در رشته هاي عمران، معماري، تاسيسات مکانيکي و برقي را جمع آوري نموده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتسمینارنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment