سلول های خورشیدی برای سقف خودروها از پاناسونیک

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت تویوتا اولین خودروساز بزرگی بود که در سال 2012 از سلول های خورشیدی در مدل خودروی برقی پریوس استفاده کرد و حالا پاناسونیک یک سقف خودرو فوتولتاییک برای جدیدترین مدل Prius PHEV با توان 180 وات ابداع کرده است.

 

 

 

 

سقف خودرویی که از ماژول فوتوولتاییک HIT برای اتومبیل بهره می گیرد 180 وات برق تولید می کند و می تواند با باتری های لیتیومی و نیز باتری های 12 ولت استاندارد شارژ شود. سقف های خورشیدی پاناسونیک به محیط های گرم مقاومند و طبیعتاً با افزایش دما خروجی آنها کاهش می یابد.

 

 

 

 

برق تولیدی سقف های قبلی تنها برای فن های تهویه در زمان پارک و استفاده به عنوان منبع کمکی برای شارژ باتری 12 ولت کافی بود. در حالی که 180 وات سقف های جدید جذابیت بیشتری ندارد اما می تواند راندمان خودرو را تا 10% افزایش داده و 2.2 مایل 03.5 کیلومتر) به محدوده کاری روزانه اضافه کند.

 

 

 

سلول های خورشیدی در یک مجموعه رزینی بالای شیشه منحنی سقف نصب می شوند که با طراحی کلی ماشین هم مطابقت دارند. متاسفانه، این شیشه تقویت شده در آزمایشات نورد آمریکا تایید نشده است و در نتیجه تنها در پریوس های ژاپن و اروپا استفاده می شود. با این وجود شرکت به کار روی نسخه هایی که قابل استفاده در مدل های آمریکایی باشند ادامه می دهد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتخودروخورشیدی
Comments (0)
Add Comment