سرپرست دفتر مقررات ملی ساختمان:نظام ‌مهندسی سکان‌دار ساخت‌وساز در کشور

دکتر مانی‌فر در دیدار با زئیس سازمان نظام مهندسی تهران با تأکید بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سازمان نظام‌مهندسی بر نقش این سازمان در عرصه ساخت‌وساز تأکید نمود و افزود: سازمان نظام‌مهندسی باید سکان‌دار ساخت‌وساز در کشور باشد.

به گزارش تاسیسات نیوز، سعیدیان با حضور در وزارتخانه راه و شهرسازی با دکتر مانی‌فر سرپرست دفتر مقررات ملی ساختمان به‌منظور همکاری‌های فی‌مابین در حوزه‌های آموزش و پژوهش و ترویج دیدار و گفت‌وگو کرد.
بر اساس این گزارش،  این دیدار با محوریت‌های توسعه سامانه آموزش سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها با استفاده از سامانه الکترونیکی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران به‌عنوان پایلوت، افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی تمدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار مهندسی و بازنگری در سرفصل‌های دروس و نظارت‌های مستمر بر برگزاری دوره‌های آموزشی، تهیه محتوای آموزشی و … انجام شد.
در این دیدار مهندس سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سازمان، نظام‌مهندسی را بازویی اجرایی و توانمند برای دفتر مقررات ملی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی عنوان نمود و برای همکاری‌های فی‌مابین اعلام آمادگی کرد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران همچنین به موضوع شفافیت‌ها و لزوم متمرکز نمودن سامانه‌ها اشاره نمود و افزود: در برخی موارد ازجمله در موارد مرتبط با مراجع صدور پروانه با موانعی روبرو هستیم که سعی کرده‌ایم با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خودمان مشکلات را حل‌وفصل نماییم.
وی بابیان اینکه برخی تصمیمات و اقدامات منافع ملی و عمومی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد افزود: در این موارد اگر کوتاهی انجام شود همه خسران می‌بینند و اگر اقدام مثبتی صورت بگیرد نفع جامعه را در پی خواهد داشت ازاین‌رو باید از یکجا شروع کرد. وی دفتر مقررات ملی ساختمان را دارای توانایی و پتانسیل ویژه برای آغاز و ادامه بسیاری از امور عنوان نمود و در راستای ارائه همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران اعلام آمادگی نمود.
در این دیدار دکتر مانی‌فر نیز با تأکید بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سازمان نظام‌مهندسی بر نقش این سازمان در عرصه ساخت‌وساز تأکید نمود و افزود: سازمان نظام‌مهندسی باید سکان‌دار ساخت‌وساز در کشور باشد.
سرپرست دفتر مقررات ملی ساختمان ضمن اشاره به فعالیت و تلاش برای بهبود وضعیت آموزشی به نقش ایجاد منابع آموزشی تأکید نمود و ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که سنجش در حوزه آموزش مهندسی متمرکز شود تا ضمن ارتقا کیفیت آموزش و ایجاد رقابت برای مجریان آموزشی امکان ارزیابی اساتید فراهم شود.
در این جلسه همچنین سامانه آموزش سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تشریح و موضوع جهت ایجاد تعامل برای انتخاب این سامانه به‌عنوان سامانه پایه برای سایر استان‌ها مورد ارزیابی و موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
دفتر مقررات ملی ساختمانساخت و سازمانی فرنظام مهندسیوزارت راه و شهرسازی
Comments (0)
Add Comment